Ny B2B e-handelsanalyse 2017

DI Handel har i samarbejde med Epinion spurgt 800 danske B2B virksomheder om deres erfaringer og forventninger til det digitale salg.
Skrevet den 22.09.2017, 12:00

Det er mere reglen end undtagelsen, at forbrugere researcher og køber over nettet, og denne præference fra privatlivet begynder de nu at tage med over i arbejdslivet.

Det kan have stor betydning for handelsvirksomhederne, som nu skal overveje, om ikke de burde indarbejde e-handel i deres eksisterende forretningsmodel – simpelthen for at imødekomme denne voksende digitale adfærd.

En af hovedpointerne fra analysen er, at de B2B virksomheder, der tager skridtet og sælger digitalt, oplever at platformen giver bedre effektivitet, mere loyale kunder, styrker deres brand og mulighed for at sælge til nye kundesegmenter – det gælder også virksomheder der sælger komplekse produkter!

Analysen belyser desuden, at virksomheder med e-handel oplever, at det styrker virksomhedens brand, øger omsætningen/værditilvæksten, forbedrer effektiviteten og skaber nye kunder og distributionskanaler.