Sådan optimerer du konverteringerne

Oplever I, at jeres brugere ikke gennemfører køb, selvom de er nået til kurven? Eller undrer I jer over, hvorfor besøgende hurtigt forlader hjemmesiden eller ikke gennemfører nyhedsbrevstilmeldingen?

Alt dette kan analyseværktøjet Smartlook hjælpe jer med at blive klogere på gennem analyse af brugeradfærd.  
 
Smartlook tracker og optager alle besøgendes adfærd fra det øjeblik, det er installeret. Smartlook strukturerer data, så det er nemt at se på optagelser af præcis den problemstilling, man ønsker at undersøge - hurtigere og mere effektivt end set før.

Med andre ord er konverteringsoptimering gjort nemt og med stort udbytte i form af indtjening og ROI. Smartlook er for dig, der vil optimere på andet end antagelser og mavefornemmelser.
 
Gennem optagelserne ser man, hvad der virker og hvad der ikke virker. Er der forvirrende elementer, fejl eller hvordan kan brugeren guides bedre? Alt dette giver et grundlag for at beslutte, hvad der skal optimeres på og der kan opsættes splittestes for at forkorte optimeringsprocessen.

På webinaret gennemgår vi: 

  • Hvad får man ud af konverteringsoptimering? 
  • Hvordan man identificerer frafaldsprocenten i webshoppen, og ser hvor det går galt 
  • Implementering af splittest i Dynamicweb for at øge konverteringen 
  • Hvordan man strategisk arbejder med konverteringsoptimering 

Hvem er webinaret relevant for?  

Marketing manager og website ansvarlige, fordi du her både får det overordnede overblik over en analysemetode og det udbytte I kan få. Og et indblik i hvordan splittesting funktionen i Dynamicweb anvendes til at optimere og en strategisk tilgang til konverteringsoptimering.