Sådan forbereder du dit PIM projekt

Det står efterhånden klart for de fleste produktdata-tunge virksomheder, at Product Information Management (PIM) er et must. Spørgsmålet er derfor, hvordan man griber projektet an? I dette webinar får du indblik i vores værktøjskasse. Hvordan vi løser opgaven. Hvilke spørgsmål vi stiller og de værktøjer vi bruger. 

Ekspertpanelet består af Brian Mikkelsen, ehandelsspecialist hos Co3 og Jacob Johnsen, Partner Account Manager hos Dynamicweb. De vil gennem webinaret dele ud af deres erfaringer fra utallige PIM projekter, hvor du klædes på til, at kunne besvare essentielle spørgsmål, så du er forberedt til dit PIM projekt:

Hvad vil du opnå med PIM? 
Du skal være helt skarp på, hvilke udfordringer, der ska løses ved implementering af PIM. 
På webinaret gennemgår vi de 5 typiske opgaver, som PIM kan løse. Måske du har overset noget. 

Hvor stort bliver dit PIM projekt? 
Du har sikkert til opgave at lave et beslutningsgrundlag for valg af PIM. Her skal du kende prisen på etablering og løbende omkostninger. Men, i høj grad, også de interne omkostninger i egen organisation. 
På webinaret får du en gennemgang af et typisk PIM-projekt, og et overblik over forløb, indsatser og omkostninger. 

Hvordan gør du dig klar til at starte processen? 
Inden du starter et PIM-projekt, er det en god ide at lave et internt forarbejde. Det letter processen og kan spare dig for en del omkostninger. Brian Mikkelsen åbner Co3's arbejdsdokumenter og giver dig et indblik i, hvordan der laves den første afklaring i et PIM projekt.