PIM fra A-Z

Hvad gør PIM, hvad koster det og hvordan implementerer jeg uden et kæmpe it-projekt? 

Overvejer I at implementere et Product Information Management (PIM) system, så bliver du med dette webinar afklaret om nogle helt centrale forhold, så du kommer godt fra start.

Download webinaret, hvis du kan genkende nogle af disse situationer: 

Spildte mandetimer på manuel håndtering af produktdata  
I bruger oceaner af tid på manuel håntering af produktdata i forskellige systemer – f.eks. mange Excel-ark og i ERP. Det betyder, at mange værdifulde timer går spildt på manuel vedligeholdelse af data. 

Forkert produktinformation skaber dårlige kundeoplevelser
I har ikke overblik over hvilke produkter, der er beriget med hvilke informationer. Det betyder, at I offentliggør produkter med manglende eller forkert information på jeres webshop, hvilket giver jeres kunder en dårlig oplevelse. 

Produktkataloger bliver et månedlangt projekt
Når I laver produktkataloger bruger I ofte flere uger på at sætte dem op, fordi data skal hentes i forskellige Excel-ark og kopieres over i jeres arbejds-ark for kataloger, f.eks. InDesign. Det betyder, at I sidder med mange gentagende arbejdsgange og manglende overblik, hvilket oftest resulterer i fejlinformationer i kataloget. 

... Hvis du nu sidder med ondt i nakken af at nikke 'ja', så kan vi garantere, at du vil få stort udbytte af et PIM system - og du bør ikke gå glip af dette PIM webinar!


Indhold:

  • Hvorfor skal du have et PIM og hvilke fordele giver det?
  • Disse centrale PIM funktionaliteter skal du kende
  • Sådan bygger du din PIM business case
  • Sådan implementerer du et PIM system
  • Konkrete eksempler fra Dynamicwebs PIM kunder
  • Q&A session 
     


Christian Beer: Så vil vi gerne sige velkommen til vores webinar i dag, som handler om, PIM. Og vi har kaldt det PIM, fra A til Z. Hvis vi lige skulle tage en kort intro, så er det undertegnede Christian i dag, som ville tale om PIM. Og jeg har taget min kollega Nikolai med, som er produkt specialist hos dynamicweb. Og vi vil lave sådan en god kombi af, hvor vi taler om PIM generelt. Altså konceptet af PIM. Og så vil vi også prøve at komme med nogle konkrete eksempler, og vise noget om, hvordan et PIM system fungerer og kan være sat op, og hvordan man implementerer og så videre. Så det bliver en god kombination, hvor vi ser det lidt oppefra og hvor vi går lidt mere i detaljen med nogle ting. Jeg har en relativ følgeligt agenda. En kort intro, og så kigger vi ellers på fordele, og gå ind, og viser, nogle centrale funktionaliteter, som vi synes er vigtigt. Så kommer vi til at snakke businesscase og implementering. Og så vil der også være nogle konkrete eksempler. I har mulighed for at stille os spørgsmål undervejs. Hvis I vil væk, så kan vi skrive i den chat-funktion, som programmet har. Og så vil vi enten prøve at tage det lidt undervejs, hvis det relaterer sig til nogle af de cases, som vi har. Og ellers så er der sådan en Q and A session med spørgsmål til sidst som jeg planlagt.


Christian Beer: Og nu er det sådan, at vi har Nicolai med i dag, og noget at vi også kommer til at vise er konkrete demoer. Så hvis man gerne vil se et eller andet helt specifikt, er man også velkommen til at skrive. Det er ikke sikkert, vi lige kan vist det, men vi vil i hvert fald prøve at gøre vores bedste. Så endnu engang rigtig hjertelig velkommen igen. Vi vil kaste os ud i det første her. Inden vi begynder at kaste os decideret ned i PIM, så vil jeg sige et par ganske korte ord, om dynamicweb. Vi er en dansk international orienteret software virksomhed, og det vi laver, er selvfølgelig et PIM system. Men foruden et PIM system, så har vi også andre større komponenter i vores eCommerce suite. Vi har den del der heder commerce, som er altså til transaktionerne, som hænger meget sammen med PIM, og tit gør det. Så har vi content management, vi har marketing, og vi har nogle rigtig stærke integrationer. Og det er det, som vi kommer til at tale ud fra i dag. Man kan sagtens købe vores PIM system alene og bruge det alene. Det behøver ikke at hænge sammen med de andre. Men det kan hænge sammen med de andre. Og en af de baggrunde for, at man skal prøve at arbejde med at tænke lidt på at PIM systemet, commerce systemet, CNS systemet, og news letter systemet, måske skal hænge sammen, er at man med dynamicweb får en lidt lettere it arkitektur, det er den vi kalder 'suite'. Hvor vi ligesom har bundet alting sammen. Ofte så integrere vi det med et økonomisystem os, hvor den vi kalder for Frankenstack er, hvor man har fire forskellige interfaceses, og i sin digitale arkitektur, og man så prøver at binde dem sammen på tværs, men også bindes sammen med sit ERP system. Det er meget det som vi, hos dynamicweb, prøver at gøre det enklere og skabe en lidt enklere hverdag for vores kunder. Og dem er vi så glade for at have en masse af. Vi har næsten 4.000 kunder globalt set, og nogle af dem, som i måske kender logoet af. Det var den ultrakorte om dynamicweb.


Christian Beer: Og det er ikke os, det skal handle om. Det skal handle om PIM, og der vil vi lige starte, lige fra toppen, hvor man siger, 'Jamen PIM, det er jo noget med data. Det er noget med regneark. Det er noget med data feeds og en helt masse struktur processer.' Men man kan faktisk også snakke lidt om PIM ud fra en lidt mere kommerciel tankegang, og det er der, vi lige vil prøve at starte. Hvis man kigger på nogen som Forest, som laver undersøgelser, ud fra, hvad er prioriteterne i de værste forretninger i relation til noget af det digitale område, og digitale transformation i det hele taget, så er der sådan tre overordnede prioriteter, som de spørger deres kunder om. Og det er jo relativt store virksomheder, som de arbejder med. Men de prioriterer er egentlig, at når man arbejder med kundeoplevelsen som en vigtig parameter, og selvfølge arbejder man også med at bruge digitale til at drive kost ned af og omsætningen op. Men det, der egentlig er ret interessant, det er, at kunde oplevelsen fylder rigtig meget. Og forudsætningen for at lave gode kundeoplevelser, det er blandt andet, at man har styr på nogle ting som produkt data, fordi det er svært at digitalisere, uden at man ligesom har data og it infrastruktur til det. Og man kan sige, at det er et væsentligt område at skulle digitalisere, i det hele taget at have styr på data. Det understøttes også også med, at vi nok alle sammen, når vi er forbrugere eller på arbejde, er blevet utroligt meget mere, hvad skal man sige, Digitalt orienteret. Vi bruger mere teknologi. Alle studier viser jo, at det er sådan, man starter med at lede efter leverandor, produkter, name it. Og med at denne kanal bliver vigtig, så er det selvfølgelig også business i at tænke på, at man arbejder med kundeoplevelsen, og der hænger PIM sammen med den underliggende del af datagrundlaget til det. Så kan man jo også sige, at verden omkring os og den måde, som vi afsætter vores produkter på, bliver mere granulært. Der er forskellige markedspladser. Der er forskellige commerce kanaler. Der er sociale medier. Der er nogle distributører og samarbejdspartnere, der i det hele taget, der er nogle medarbejdere og rigtig mange af de her intracenter, som man har leveret data til. På den ene eller anden måde, og det er også en del af det, som PIM kan understøtte. Så grundlæggende kan man sige, at det område der hedder kundeoplevelse eller customer experience, pa engelesk. Det er et område, hvor vi skal være opmærksomme på, hvor der sker noget, hvor der bliver udviklede, hvor der bliver lavet innovation, og en forudsætning for det, er data. Og vis man skulle prøve at finde et par helt konkrete eksempler. Så kan man sige, at noget så banalt som at sige, at man skal finde produktet i den rigtige kanal, og man skal stand out i forhold til sine konkurrenter. Det er jo rigtig, rigtig vigtigt. Og når man er på, nogle af de, måske for eksempel et markedsplads, som illustrerer det her tilfælde, så betyder det bare rigtig meget, om man har den rigtige produkt Information, om man har leveret nogle gode billeder, og i det hele taget skal man jo overholde den taksonomi og den måde, som i det her tilfælde Andersson, stiller eller forventer, at man gør. Ellers så bliver man simpelhen black listed. Men det handler også om kvaliteten af de data, man leverer. Fordi hvis man har dårlig kvalitet, jamen så svarer det jo til at stå bagerst på hylderne. Det er I hvert fald ikke de produkter, der står lige ved kassen. Og det er ikke de produkter som konvertere og kommer til at sælge mest. Så det er et sted, hvor vi ser et produkt data brugt eller produkt data kan generere og understøtte forretning. Og så er det selvfølgelig også det med at leve op til den forventning, som kunderne har.


Christian Beer: Man kan sige, at hvis man ser et billede af et produkt, og får det hjem, og det er noget helt andet end det, det måske gav sig til kende for at være, så lever man ikke op til den forventning. Og så laver man en dårlig købs oplevelse. Og hvis man ikke levere god data i forlængelse af det, så gør man ikke folk og sine kunder i stand til, i det hele taget, at lave nogle intelligente valg. Og man kommer til at havne i en situation, hvor man typisk kan måle på sit antal af returns. Og det er jo igen områder, hvor produkt data, og dermed også PIM, faktisk bliver relevant igen i en business kontekst. Så er der også det, at man har medarbejdere, som jo er en del af processen også. Og så da er det lidt sjovere at være et sted, hvor der er styr på processerne, og man får organiseret sin butik godt, i stedet for at være et sted, hvor det er et stort kaos, og tingene og den forretning, man viser ud, også bærer præg af det. Det giver frustrationer i medarbejdere, og i det hele taget også, at der ikke er nogen klare processer for, hvordan produkterne bliver unboarded i forretning og flyder gennem forretning. Og det skal man heller ikke undervurdere, at det er et væsentligt parameter. Det er jo sådan, at hvis man lige kigger på PIM helt fra toppen og prøver også måske at lave et link mellem det, som vi kommer til at tale om nu her. Vi blever lidt mere produktspecifik og lidt mere disciplin specifikt, at man selvfølgelig skal tænke PIM ind i en forretningsmæssig kontekst. Og noget af det, vi også har sagt, som vi vil berør idag, det var, hvem er det egentlig, der har brug for PIM? Og det er jo klart, at det er hvis man har mange produkter med i sin virksomhed, og hvis man har mange partnere, som man udveksler data med. Det er typisk handel og produktionsvirksomheder, som er i den her situation. Men der er absolut også mange retailer, som vi også skal levere god produktdata til sine kunder. Så er der nogle nogle andre indikationer, hvor vi også mener, at PIM giver mening. Det er jo typisk, hvis man har nogle meget komplekse produkter, med for eksempel mange varianter, mange sproge, så mængden af data, men måske hele varians i mellem de forskellige data kilder, den ikke er så stor. Og så er der også det vi var inde på før, med de interne processer. Altså har man styr på den proces, der sker i forretningen, fra man opretter et nyt produkt og til det er salgbart i de kanaler, som det skal være. Så der er en hel række af de her, havd kan man sige, indikator. Som, ok, her har jeg brug for, at der kan være brug for noget PIM. Og her kan der være brug for noget PIM, og der kan det være den rette medicin. Altså fordelene, hvor vi har snakket om oplevelsedelen. Men der er absolut også time to market. Fordi, hvis man vil noget nyt, og man har sin data i en struktur, så er det let at åbne en ny kanal. Og en kanal, i en PIM kontekst, kan jo være, for eksempel Amazon butik. Det kan også være et micro-site eller kampagne site. Det kan være, at man servicerer nogle forhandlinger med nogle data. Så i den kontekst kan det være rigtig meget.


Christian Beer: Så der er en hel række, hvad kan man sige, indikator og fordele rundt omkring PIM løsningen. Skal vi kik så yderligere en gang ned i og omkring konceptet, hvis man skal prøve at visualisere det, som vi har snakket om og prøve også at gøre det helt simpelt. I bund og grund, så kan man sige diciplinen er jo, at man samler data fra forskellige kilder ind i sit PIM system. Der arbejder man så, der er nogle forskellige roller, som arbejder med de processer, der er der inde, i at få produkterne gjort salgbare, eller klar, til de forskellige kanaler. Så det er egentlig den metafor, det billede her, som at nye ting inden for PIM måske skal tage på, så det er det her med data ind, arbejde med at berige. Byg nogle gode produkter op. Validere, at man har det rigtige produktdata og så sørger for, at de bliver udstillet til kunderne gennem de kanaler, som man nu indtagere gennem sine kunder. Det er jo sådan en grundlæggende intro til den del. Og så ved jeg, at Nicolai prøver at fortælle lidt om, nogle funktionaliteter. Og der går vi så fra, at tale om de indledende øvelser, og hvad PIM er, til vi simpelhen går ned i materien og kigger på, hvad vi kan, og hvad vi gør.


Nicolai Gosvig: Yes, mange tak Christian. Lige ganske kort om mig. Jeg hedder Nikolai Gosvig, og jeg er Produkt Specialist i dynamicweb. Og i den funktion, så sidder jeg og snakker med rigtig mange virksomheder, og snakker om deres udfordringer, med netop at håndtere data, og får deres produkter ud i markedspladserne, ud på deres webshops, og sådan nogle steder, og taler med dem om, hvordan kan et PIM system gå ind og afhjælpe nogle af de udfordringer, vi sidder med? Så vi kommer til at kigge ned i tre emner nu her, hvor jeg kommer til at præsentere noget af det. Og så dyker vi faktisk ned i vores PIM system efterfølgende, og prøve at kikke ind i, hvordan kan vi så rent praktisk vise, hvordan vi afhjælper nogle af de her udfordringer, og hvilke værktøjer det er, som vi kan tage i brug, hvis I vælger at gå den vej. Og det første vi kommer til at kigge lidt ind i det der med at berige data. Der ligger en masse ting i det. En ting er, at man skal have data ind fra alle mulige forskellige datakilder. Det kan være et excelark eller et ERP system, men der er også et stort arbejde i at finde ud af, hvordan man så håndterer alle de data man får ind, sørger for at have en god struktur, så det er nemt at arbejde, og sørge for, at alle ens forskellige medarbejdere, kan finde ud af at finde rundt i det. Så en af de udfordringer vi ser når vi sidder og snakker med virksomheder, det er, der bliver brugt rigtig meget tid, på at sidde og håndtere data i mange forskellige systemer. Det vi ofte ser, det er jo, at man har måske et ERP system, hvor man har noget stam data ved sit produkt. Det kan være et navn og et nummer, og sådan nogle ting. Og så sidder man måske ved siden af og arbejder i et excelark eller indtil flere excelark, fordi man får data fra en leverandør, eller man selv sidder og taster det ind der. Og så tager man det data videre og så smider over, i sin webshop. Og der er en masse arbejde, i det at side og håndterer, om man har alle den rigtige data på vores produkter og i webshoppen. Vis vi skal sidde og arbejde i flere forskellige systemer, hvem er det så lige, hvem der gøre hvad, og hvordan sikrer vi, at alle får lagt det data over på produkter, der skal være for at skabe den der fede oplevelse i sidste ende? Og er der en mulighed for at samle de her data? Der er også et problem i, at man sidder måske og redigere i et Excel arket. Så kommer den ændring måske ikke med over i ERP systemet. Så der er mange faldgruber i det her med at sidde og arbejde flere forskellige steder, og så er der en helt tredje ting. Hvis man er en dansk virksomhed, der har brug for data fra Datapoom, såsom icecat og GS1. Jamen, så lægger du et tredje lag over det her med at sidde og arbejde med data fra en masse forskellige steder. Så der hvor PIM systemet bliver lidt genialt, det er jo, det her men, kan vi tage data fra alle de her forskellige kilder og samle det et sted, som man altså i virkeligheden kun skal sidde i PIM sytemet og arbejde. Og man så, på det mere automatisk basis, skal hente data ind. Så vil det være en kæmpe hjælp og en kæmpe tidsbesparende faktor, i det har med at side og arbejde med sin produkt data.


Nicolai Gosvig: Så lad os prøve at dykke ned I hvors PIM systemet nu her, i stedet for bare at sidde og snakke ud fra en powerpoint. Det er lidt mere spændende. Så hvis du prøver at starte her inde i vores PIM system, nu sidder vi inde i back enden af dynamicweb. Og det i ser her inde er et dashboard, hvor vi selvfølge kan præsentere en masse data fra vores PIM system. Og så ser jeg faktisk hele platformen her in action, hvor vi kan klikke ind på PIM systemet.


Nicolai Gosvig: Christian viste et slide tidlligere, hvor jeg kunne se, vi har selvfølgelig eCommerce og sådan nogle ting ligende her inde, men nu fokuserer vi lige på PIM delen her. Men når vi dyker ned I det her, med at skulle unboarde data, og finde ud af, hvordan strukturere vi så det, fra alle mulige forskellige kilder? Så arbejder vi ud fra det, vi kalder warehouses. Og det i kikker på her, det er egentlig mange forskellige typer varehuse, eller warehouses, i et PIM system, alt efter hvor mange forskellige virksomheder man er I sådan et system. Men tanken er lidt det samme, som med et fysisk varehus, hvor du ikke bare tager alle de produkter, og smider i en bunge i midten, og så siger, 'hel og lykke!' til dem der skal arbejde i det. Tanken med et warehouse, eller et varhus, er jo det, at vi skal prøve at strukturere den data vi får ind, ud fra nogle forskellige kategorier, så det bliver nemt at arbejde med. Så vis vi tager et varhus, som det her. Det er en cykel-shop, vi har at gøre med her. Så det er selvfølgelig struktureret, ud i nogle forskellige kategorier, der gør det nemt for os, som skal sidde og arbejde i det, at finde ud af, hvor finder jeg det produkt, jeg skal sidde og arbejde med. På den her måde, bliver det også nemmere for jer, når i skal importere jeres data, at sige, 'Jaman, Cykler skal selvfølgelig ned i den folder, der har med cykler at gør. Tøj skal ned i den folder, der har med tøj at gør, og så videre.' Så på samme måde, som man nok strukturere sit fysiske varehus lidt ud fra nogle kategorier, så på samme gør vi i vores varehus her. Og det er igen første skridt, vi har med at gøre det lidt nemmere for jer at sidde og arbejde her, og strukturere jeres data på den måde. Så kører vi lidt længere nede. Så begynder vi at se lidt af det her, vi kalder en Data model. Når vi arbejder med PIM. Data modellen, er i og for sig, igennem den struktur, der tillader os at bruge de værktøjer, der ligger i PIM system, som gør det nemmere for os at arbejde med produkterne. Når jeg ser en data model, så som denne her, hvor vi har en cykel folder, så har vi nogle Brands her. Der er nogle brands her. Og indenfor dette brand, har vi så vores specifikke cykel typer liggende. Og grunden til at man begynder at arbejde, i de her kategorier og data modeller igen, det er før, at vi nemt kan begynde at bruge nogle af de her værktøjer. Og nogle af de værktøjer, det er for eksempel, hvis vi ved vi har med cykler at gøre, så er der nogle meget specifikke felter, vi gerne vil berige vores produkter med. Fordi, vi ved alle sammen, at hvis vi har mange forskellige typer produkt, vi sælger, så er der jo nogle af felterne, nogle af de produkt data, så er der nogle ting, som kun er relevante for visse af vores produkter. Når vi sidder og arbejder i et PIM system, så handler det om at finde ud af, om vi måske kan inddele vores produkter og de ting, vi skal beriget det med, i nogle forskellige områder. Og det er det, vi kan begynde på her.


Nicolai Gosvig: Hvis vi tager sådan en folder, nu tager vi cykel folderen her, så jeg kan vise noget. Så kan vi tage vores cykelfolket her, og så dyk lidt ned i, nogle af de data, vi har liggende. Det vi har gjort her, der er at vi har lavet en kategori, med felter, få vores cykler. Den kategori har det med equipment, og der kan vi så inddele nogle specifikke felter, vi arbejder med her. Det er selvfølgelig felter, der har med cykler at gør, så der er nogle bræmser, og nogle fork og frame, sådan nogle ting, som har med cykler at gør. Det vi så kan gøre nu, det er, så ved vi, at det er de felter, der skal være tilgængelige på vores cykel, når vi sidder og arbejder med dem. Fordi hvis vi så dyker ned i en anden folder, som dem vi har liggende her nede, som har med tøj at gøre. Jamen der gider du ikke, når du sidder og skal lægge farver og beskrivelser på din T-shirt, der skal der ikke stå et felt med bremser lige pludselig, når du så arbejder på en T-shirt. Så på den her måde kan vi sikre, at det kun er de relevant felter vi skal arbejde med, som vi rent faktisk kan se på vores produkt. Dyker vi lidt længere ned, så kan vi tage udgangspunkt i vores brand strukturerer her. Altså inde på vores cykler, der har vi en masse forskellige brands vi sælger. Her kan vi så begynde at arbejde med det vi kalder en nedarvning. Fordi, hvis vi ved, at alle de produkter, der ligger ned under Mongoose brandet, så er der ingen grund til at vi skal sidde og læg den her data på hvert enkelte af de produkter, vi har her. Så her kan vi faktisk begynde at smide det her data på vores produkter, inden for mongoose. Rent ud sagt på kategorien, brand details her, smide alt vores informationer om mongoose på. Der er en brand tekst og der er et logo. Og det har med cykler at gøre, og et link til deres website. Og så kan vi nedarve, den her data på alle de produkter, der ligger her.


Nicolai Gosvig: Så hvis jeg hopper bare ind, på de her mountainbikes. Jamen, så ved vi, at det er mountainbikes, så det ligger på hvors kategori, cykler. Equipment. Og det har alt sammen med mongoose at gør. Så kan jeg nu prøve at klikke ind, på sådanne et produkt her. Hvor vi så selvfølgelig finder en hel masse data på vores produkter, der er en beskrivelse, og navn, og en masse billeder, liggende. Vis vi prøver så at gå lidt længere nede. Så finder vi, at vi har vores brand details. Det er det data, vi har nedarvet fra vores brand folder her. Så der er ingen grund til, at vi skal sidde og arbejde mere i det. Det står godt i nedarvede data. Så har vi vores equipment her. Og det er så de fælder, mere sådan nogle specifikke felter, for denne kategori, som vi ser her. Så her fik jeg vist noget med tøj at gøre for eksempel. Der står en masse med washing details, og hvilket størrelse, har en T-shirt og ting og sager. Hvorimod, hvis man sidder og kigger på en T-shirt, så står der nemlig ikke, hvilke typer bremser der er på en T-shirt. Så det er den måde, når man begynder at unboarde sin data, og har en data model i sit PIM system, jamen så kan man faktisk gøre det mange gange nemmere at arbejde med sine data. En ting er, at vi kan begynde at nedarve dele af det. Noget andet er, vi har inddelt den data, som vi skal lægge på vores produkter i forskellige kategorier.


Nicolai Gosvig: Så der er rigtig meget tid at spare her i det arbejde, man så skal side og lave på sit produkt. Det bliver også nemmere for dem, der skal, rent ud sagt, side og gøre det her arbejdet, som er velværendet manuelt, i forhold til at sidde i fire forskellige excelark, til at gøre det her, hvor vi har samlet alle felterne, og det er kun de relevant, man ser på. Lige tilbage til min powerpoint her.


Nicolai Gosvig: Det næste vi vil prøve at kik lidt ind i er, hvordan validere vi vores data. Fordi Christian, han har været lidt inde i det. Det her med, vi skal også sikre, at den data vi lægger på vores produkter, den så også, den data, som vores kunder i sidste ende efterspørger, når de sidder og leder efter vores produkter ude i webshoppen, amazon, eller noget ligende. Jeg har med at lede efter et produkt online, hvor der så bare er en beskrivelse og måske et billede. Men der står ligesom ikke hvad produktet er. Så her kan PIM systemet hjælpe til at sikre, at man er mere konsistent i den data, vi smider ud. Fordi vi kan faktisk opsætte nogle regler for, hvad skal der være på vores produkter, inden de har lov til at blive smidt ud, i for eksempel vores webshop og lignende. Så nogle af de ting, de kan arbejde lidt mere med, det er jo først og fremmest, det med at sikre, hvilke data er det, vi skal have på vores produkter, inden vi synes, de er klar til at blive smidt ud. Vi arbejder ud fra nogle bevægelses processer og workflow, som vi kalder dem, det dyker vi ned i lige om lidt. Vi har også mulighed for at sætte dashboards op, som i så lidt før, som faktisk kan vise os et indblik i, for eksempel fortiden i, hvad er det der sker i vores PIM system? Hvor mangler vi at gøre nogle ting? Så vis vi prøver at kikke på det her, så kan jeg, I mit PIM system, gå ind i nogle områder, i vores PIM system, som er mere delte med de medarbejdere som sidder og arbejder. Altså nogle områder, hvor vi måske har flere medarbejdere, der skal sidde og arbejde på nogle forskellige ting samtidig. Det kan for eksempel være et vi i sådan et område som det her, har et arbejdsområde, med webflows , som er noget vi deler sammen som medarbejdere, og hvor vi kan sidde og inddele vores arbejdsområder i nogle forskellige steps, f.eks. For ligesom at inddele dem, til at se hvem der også gør hvad i denne berigelses proces. Fordi vi ser at der måske er mange, der sidder og arbejder i excelark. Og de sider og gemmer hen over hinanden, de sider og beriger de samme data, og det kan også skabe forvirring. Så noget af det, vi gør med de her workflow, det er simpelthen at indele berigelses procesen, som det hedder, i nogle forskellige steps. Det første step, det er jo selvfølgelig, at vi får nogle produkter ind i vores PIM system fra nogle af de her datakilder, vi har med at gøre. Og det vil meget ofte være standard data, såsom navn og måske et billede og sådan nogle ting, og så ikke mere end det. Tanken er, at du bør have forskellige medarbejdere, der er ansvarlige for disse forskellige steps, når vi kikker her i vores workflow, hvor vi har newly arrived products, for eksempel. Vi har noget, der har med tekniske detaljer at gør, måske er der en produkt manager og så videre. Tanken er, at du vil have forskellige medarbejdere, der er ansvarlige for de her områder. Og hver enkelt medarbejder kan faktisk følge med i hvor langt vi er i processen med at berige disse data inden for deres arbejdsområde. Så vis jeg klikker, så kan den person, der er ansvarlig for vores newly arrived products, faktisk se, hvilket felter er det jeg mangler at berige. Men man kan se, hvilke felter er det, jeg helt præcist mangler at berige på mine produkter. Og når det så er 100 procent, så kan du gå ind og sende dem videre ned i næste flow. Der sidder en helt anden type medarbejdere, der har nogle helt andre produkter. Der er nogle helt andre regler at den her person skal arbejde med. Det er meget mere teknisk, så det er selvfølgelig vores Calipari fra tidligere, vi skal side og berige med. Og igen kan du se en blank berigelses proces. Der er forskellige felter, jeg skal berige. Så har du ligesom dit overblik på denne måde. Herfra og videre for den person, der så sidder og arbejder, men der er selvfølgelig nogle muligheder. For eksempel laver man bulk edit for at kunne berige flere produkter samtidig, hvis ikke man skal sidde inde på et enkelt produkt, inden de begynder at lægge data på. Samtidig er der også mulighed for, hvis vi for eksempel har med en oversættelse, at gøre og sådan nogle ting. Det er jo ofte noget måske en marketing medarbejder sider med, rent ud sagt at tage sine produkter og eksportere dem ud i et Excel ark og så sende den til oversættelse forum, få sine produkter oversat, og så helt automatisk, når vi får tilbage importere det, så er det produkt nøglen at sørge for, at vi får oversat de her produkter til de sprog, vi skal have dem oversat i. Der er mulighed for rigtig mange ting her. Så det er ligesom den her måde, hvor vi ved, at vi rent ud sagt laver noget projektstyring i det her med at berige produkter. Fordi, det er klart, at hvis du har en liste på 10.000 produkter, så kan det også være lidt overvældende, hvis de bare kommer af en lang liste. Men med de her workflow, for eksempel, er det en måde at inddele arbejdsprocessen fra de forskellige medarbejdere i de her flows, og det gør det altså meget nemmere for dem, der sidder rent manuelle rent fysisk at sidde og berige produkterne med data. Og den sidste ting er selvfølgelig, at hvis du er, at du kun sidder og arbejde med det. Du er in charge af technical details, det er dit ansvarsområde. Så er der en grund til, at du ser alt det her. Så der er selvfølgelig også mulighed for at vi kan personalisere det indblik, du har i PIM systemet. Så hvis du kun er ansvarlig for tekniske detaljer, jamen så er det måske kun det workflow du skal se, og ikke alle de andre ting. Så på den måde kan vi virkelig, personalisere det, men det gør det også nemmere for dem, der så rent faktisk kan sidde og arbejde i det, og finde ud af, hvad er det de er ansvarlig for? Hvad mangler de? Og følge med i hvilke nogle produkter der er.


Nicolai Gosvig: Kikker vi ud på forsiden, jamen, så har vi så også de har dashboards deres før. Og det er jo et fint indblik, når man ligesom kigger ind i PIM systemet og får et overblik over, hvad er det egentlig, vi mangler? Det gule her, betyder selvfølgelig, at der er nogle produkter, der mangler at blive beriget. Der er nogle her der mangeler at blive oversat til nogle forskellige sprog, og det er selvfølgelig også noget, vi kan inddele i de forskellige arbejds roller, der sidder i systemet, således at hvis du er en teknisk informationsmedarbejder, så handler dit dashboard her, og de ting du ser her, måske ikke kun om de produkter, du sidder med. Hvor imod en administrator, som selvfølgelig ser lidt forskellige data som er med i systemet, ser mere overordnet på det. Så der er lidt forskellige muligheder for at styrke den arbejdsproces, det er at berige sine produkter med data som PIM system.


Nicolai Gosvig: Den sidste ting jeg ved kikke lidt ned i, nu her, det er det der med distribueringen af data. Det er selvfølgelig fedt, at man kan berige sin data, og vi kan nå 100 procent igennem alle, sin workflows. Så når man føler, man er klar, så vil man jo gerne have dem ud i forskellige kanaler. Ud på sin webshop. Man har måske et produkt kataloger, og det kan være man vil sælge på Amazon, og sådan nogle ting. Men det er ikke bare lige sådan. Fordi med et PIM system, ja, så har man nemlig nogle af de værktøjer, som der er behov for, hvis man gerne vil ud på mange af de her markedspladser. Det er ikke så nemt, som man umiddelbart godt kunne tro, og få sine produkter ned i et produkt katalog og ud på Amazon, og læg dem alle sammen ud til sin partner. Fordi vi hører nogle gange om, at folk derude i virksomheden, sidder måske og bruger månedsvis på deres produkt katalog. Fordi hvis du har data i, tre eller fire forskellige excelark, og skal have dem over i et produkt katalog, måske med specifikke priser på de enkelte varer og sådan nogle ting. Men det kan tage mega lang tid. Noget helt andet, det er en markedsplads såsom Amazon og prize runner, og hvad har vi. Jamen, de har jo nogle helt specifikke regler for, hvordan skal data på deres kanal se ud, kontra hvordan du selv synes data skal se ud, på din webshop. Fordi det er du nødt til at leve op til. Ellers bliver du blacklistet som nævnt tidligere. Og her kan PIM system virkelig være en stor hjælp, til at sørge for, at man ikke bliver blacklistet. Og det gør det også nemmere få dig at få produktet ud på de kanaler. Så lad os prøve at dykke lidt ned i det nu. Vis vi hopper tilbage i vores workflow, så kan vi prøve at starte der. Så det er klart, at vi har det sidste stop i en workflow. Det plejer som regel at være, nu er vores produkt færdi og så er den klar til at blive smidt ud i vores kanaler, hvor vi gerne vil sælge dem og bruge dem.


Nicolai Gosvig: Og som Christian sagde tidligere, så er vi så heldige med dynamicweb, at vi hele vores eCommerce modul, som en del af platformen. Så det er ikke noget med, at vi skal til at sidde og uploade vores produkter til alle mulige forskellige systemer. Jeg kan faktisk bare tage min produkter her, de her tre cykler, og sige på bedste chance. Og en distributions channel, eller kanal, hvor vi lige forstår det helt rigtige. Jamen, det er simpelthen en kanal ud til vores webshop, for eksempel. Måske ud til skævet til et print katalog. Det kan være til Amazon, og så videre. Som vi ser her.Jamen, det er simpelthen det miljø, du gerne vil have dine data ud i. Som sagt, så har vi en cykel shop her. Så, jeg kan jo bare tage min cykel her, og lægge den ned i mit katalog. Det ser lidt anderledes ud, end det gør i PIM, selvfølgelig. Fordi det er en datamodel, vi arbejder med her. Der kan jeg selvfølgelig tage min produkter, de skal nemlig i mountain bikes folderen, og så save and close. Og så er det faktisk færdigt. Der hvor det så bliver spændende nu, jamen det er jo om du kan gøre det sammen med det produkt jeg ved have ud på Amazon, eller ud på eBay, eller ud på mit print katalog. Og det er det faktisk, fordi det vi har gjort, eller det vi kan gøre i PIM systemet, det e, at sætte en channel op som vi ser her nede. Og har man gjort det, jamen så kan jeg jo tage mine tre produktet her. For eksempel, kan jeg sige, nu er vi klar til at putte dem ud på Amazon. Det er et andet produkt katalog. Det skal igen hænge sammen, med den struktur, man har på Amazon, så det er lidt anderledes. Men så har man nogle forskellige kategorier her, som man bruger på Amazon. Det kunne også være, jeg vil smide dem ud på mit print katalog. Der er der en helt anden struktur, hvor vi så kan smide em ned der. Så er det egentlig at sige, save and close, og så bliver de her produkter delt ud i de forskellige kanaler.


Nicolai Gosvig: Få lige at vise jer, hvordan det rent praktisk ser ud. Kan vi lige prøve at dykke ned i sådan en kanal her. Igen har vi vores vare katalog til vores workshop, og for eksempel et Amazon katalog her. Igen, det er lidt den samme struktur, som vi så før i vores warehouse. Altså vi tager vores produkter og lægger dem ned i de her kanaler, og så ligger det jo her. Der vil vi gerne berige dem med alt det data vi skal. Så igen, her er vi tilbage til at det her med, i skal berige jeres produkter. Engang et sted. Og så er de klar til at blive smidt ud i flere forskellige kanaler med al det data vi har sidet og lagt på. Og vi ved, at de lever op til de krav, vi har behov for, eller som vi kræver for jeres produkter, inden de er klar til at blive smidt ud. Det samme gør sig gældende i print kataloget for eksempel. Der ligger de også her inde og ligger klar til at blive smidt ud i print kataloget. Og det man så kan gøre, uden at blive alt for teknisk, det er at sætte et feed op. Rent ud sagt er en nøgle man bruger til at tage et udvalg af produkter og lægge ud i, for eksempel, Amazon eller på sit katalog. Det kan være til N-design for eksempel, at man vælger at sende de her produkter. Og ganske kort, hvordan det ser ud. Jamen, du har forskellige feeds, typer du kan set op. Det kan for eksempel være til Amazon, at jeg vælger at se, nu vil jeg tage de her produkter fra min kanal og lægge ud i Amazon. Og det man så kan gør, det er, du kan vælge. Jeg vil gerne have det oversat til et andet det sprog. De har currencies. Og så kan du, rent ud sagt, side og vælge, jamen jeg vil gerne have de her felter. De er de felter, som jeg vil have med over. Jeg kan slette nogle af dem, sæt dem tilbage. Jeg kan vælge nogle flere, jeg gerne vil have over I Amazon. Og det er sådan, du vælger, hvilke felter af dem du har sidet og beriget, vil du gerne have ud i Amazon. Og når du har gjort det, og du er tilfreds med dit udvalg. Så får du en url, du så smider ind i Amazon. Så er dit produkt klart til, at blive kørt ud på Amazon.


Nicolai Gosvig: Det samme gør sig gældende med dit print katalog. Du udvælger, hvilke felter du gerne vil smide over i dit katalog, og igen får du en APE nøgle, som du kan lægge over i noget i sit katalog, for at have en bro mellem PIM design og dynamicweb. Det gode er, at hvis du går ind nu og ændrer noget data på dine produkter. Beriger på en lidt anden måde, ændre nogle ting. Men fordi vi har denne her APE nøgle, ligeså snart du laver en ændring i dynamicweb, så følges den ændring direkte over i Amazon mig og dit print katalog. Så du kun skal sidde igen og berige et sted og en gang.


Nicolai Gosvig: Det gør det meget nemmere for jer, at arbejde med kataloger og Amazon, og sådan nogle steder, end at skulle sidde i en Excel ark og lægge over, i alle de forskellige kanaler konstant. Der er selvfølgelig også muligheden for, at man ikke behøver at sidde og lave et feed og en channel på denne her måde. Fordi, med dynamicweb, som sagt, der har vi vores eCommerce katalog og vores PIM katalog i den samme platform. Så vi har faktisk mulighed for at lave kataloger på en lidt anderledes måde. Fordi det, vi ofte løber ind i, er, at nogle virksomheder, som vi snakker sammen med, de bruger så utrolig lang tid på at deres kunder kommer til dem og siger, 'Kan i ikke lige sende mig nogle billeder med data på de her produkter, vi gerne vil have op på vores hjemmeside, lige og fortælle lidt om dem.' Og det går der også en del tid med. At side og sende det data til sine kunder, der hele tiden vil have dem. Så i stedet for kan man, vis man bruger dynamicweb, gør det at man bruger, det vi kalder et digitalt varehus. Rent ud sagt, tilbyder til kunderne, at de selv kan logge ind i sådan et vare katalog. Og faktisk selv vælge, hvilke produkter de gerne vil have noget data på. Og så rent ud sagt, download de produkt data i har sidet og beriget I PIM systemt, ned i et PDF, for eksempel eller excel. Så det fungerer på den måde, at det vare katalog, som i nok kender det, hvor man kan sidde og vælge nogle produkter til sin kurv. Og her inde, så har du rent faktisk mulighed for at vælge hvilke data, hvilke produkter vil jeg gerne have, og I hvilket format. Der er selvfølgelig en mulighed for at eksportere til andre virksomheder, til excelark eller et PDF katalog.


Nicolai Gosvig: Så vis jeg prøver at tage sådane et PDF katalog her. Så får jeg en file, hvor jeg faktisk får en præsentation af mine produkter i et PDF ark. Og det er det, som i selv kan side, for eksempel at lave de her kataloger for jeres produkter eller jeres kunder kan faktisk, hvis i giver dem adgang, få lov til at gå ind i det her miljø, selv vælge de produkter, de gerne vil have ned i kurven. Og så download dem til nogle kategorier her, hvor de jo får en masse.


Christian Beer: Det er jo også noget som giver en besparelse af tid, som du var inde på. Det kunne jo være, uden at være produkt, også være billeder, som man laver selvbetjening af på den måde. Så jeg tror, vi lige skal prøve at gå tilbage i præsentation og lige måske kører et par ord om businesscase delen, fordi det er jo sådan, at man også godt kan regne lidt på, om det egentlige er noget, der betaler sig eller ej. Og det er ikke nødvendigvis noget, der behøver være en kæmpe stor øvelse og regne på det. Vi har sådan nogle grundprincipper. Kan man sige. Der er noget, man skal kigge på, omkring officens og optimeringen, du i det hele taget kan lave, når du arbejder med produkt info. Så er der dine processer og dermed også, hvor hurtigt du kan komme til markedet. Og så er der selvfølgelig forretnings elementet, som jo er det der virkelige kan flytte noget. Hos dynamicweb har vi lavet sådan en ret simpel beregner, som man også kan hente efter følgende, når vi sender præsentationen rundt. Det er et link i den her. Og det den grundlæggende viser, det er et eksempel, hvor man i den kolonne, der står manual work, arbejder med en virksomhed, som ikke har PIM. Og så har man så kolonen, hvis man har PIM. Så kan man se, noget af det, som PIM systemet gør, er, at det giver færre felter at håndtere, fordi at vi kan bruge nogle af de nedarvning funktioner, som Nicolai vist. Hvis vi regner, i det her tilfælde, med at man skal opdatere værdier, en tredjedel en gang om året, så er det relativt mange færre værdier, man skal arbejde med og opdatere. Og så har vi simpelhen sat en pris per time her, og regne ud, hvad for en tid, der går til at opdatere og haft en forudsætning om, at vi kan være en lille smule mere effektive med et PIM system. Og der får man så en besparelse i den tid, eller en omkostning man bruger, med det ene scenarie eller det andet. Og det som Nicolaj så lige vidste før, omkring digital Warehouse, der er jo så også sagt, at det kan man spare nogle timer om dagen på, at man ikke skal sidde og sende PDF filer og genere PDF filer. Og på den måde kan man så beregne en kost side, hvor man siger, med et PIM systemet og uden et PIM system, der ser tallene sådan her ud. Der ligger en excel calculator, som sagt, som i kan kikke på.


Christian Beer: Det der også er vigtigt, det er sådan, at man kigger på denne her business del. Fordi hvis man nu arbejder med eCommerce, så må en af de ambitioner man har, jo også være at prøve at forbedre konverteringen, i takt med, at man leverer bedre produkt information. Det kunne også være, at man skulle sætte en kilde på eller en ny channel på, i form af Amazon. I det her tilfælde, for at illustrerer princippet. Jamen, vi kan hæve vores konverterings rate, fra 1 til 1,1 procent. Og så giver det et højere omkostning, og det giver også en højere margin. Men hvor vi regner med et dækningsbidrag. Og der er så en yderligere business dimension. Så lægger vi både sales og increases i revenue sammen. Så det er egentlig bare for at give en metode, hvor vi kan prøve at lave en mini business case på jeres forretning. Det er som sagt, ikke helt en videnskab, men det er heller ikke helt forkert at bruge. Så det vil vi da opfordre jer til. Den ligger som sagt tilgængelig og der er et link til den, i den præsentation vi sender rundt efter i dag. Så det var lidt om business casen. Yes, Nicolai.


Nicolai Gosvig: Yes. Så er der nok nogen, der overvejer lidt, jamen hvordan implementer man sådan et PIM system, hvordan hvis vi går i gang med det. Jamen, hvordan kommer vi egentlig igang? Der har vi udviklet, eller lavet, en implementation proces, der ligner det her. Hvor vi starter med at få et overblik over, hvad det er for en løsning, vi skal lave for jer? Og hvad er det for nogle krav, I har til sådan en løsning, der skal sættes op? Der i, der ligger der en masse ting, vi dykker lidt ned i nu efter. Der ligger også en analyse del, hvor vi prøver at analyserer det data i har. Og prøve at få en forståelse for, hvordan skal vi så sætte dette PIM op til jer, så det fungere bedst muligt. Og i blandt dem, der ligger en workshop, hvor vi sidder netop sammen og setter det op med jer. I får noget træning i at bruge systemet, så det ikke bare er held og lykke. Og ud fra det, jamen så laver vi så implementering, hvor vi er rent ud sagt, sætter PIM systemet op sammen med jer. Fordi det er ikke bare, atman kan læne sig tilbage og vente på at det kommer. Det er jo også en del under arbejdet med at engagere sig og få det her til at lykkes på den bedste måde.


Nicolai Gosvig: Og når man er tilfreds med sin implementering, jamen så er det jo go live. Så er man faktisk klar til at set det hele i luften. Så kikker man ned i det her med at få et overblik, jamen så handler det meget om, at folk, i hvert fald fra vores side, at får noget at vide om, hvem er i. Og hvad er det for nogle mål, I har for jeres PIM system? Hvad er det for nogle gains vi skal komme med dette PIM system for jer? Så det er noget med at kigge ind, hvad er det for nogle integrationer, vi skal have sat op. Det kunne være til jeres ERP system og en masse andre ting, hvor vi skal modtage noget data fra jer. Det handler også om, hvordan skal vi distribuere data, ud fra vores PIM system? Hvad er det for nogle kanaler, vi gerne vil ud i? Herfra handler det om, at vi skal sætte et stærkt hold, der kan få det hele til at lykkes. Både for vores egen side, men også fra jeres side, fordi vi er også nødt til at have hjælp fra jer til at lægge data på og få jeres indblik i, hvordan arbejder I? Og hvem er i? Og hvordan skal vi have sat arbejdes processen op til jer? Så det fungerer bedst muligt for jer. Der i, ligger der selvfølgelig også en analyse af, hvad bliver det her impact på jeres organisation, fordi det bliver nogle andre arbejdsmåder. I sidder og arbejder på. Det bliver en anden dagligdag for mange af jeres medarbejdere, der kommer til at være en impact, på hele jeres organisation, og hvordan vi arbejder.


Nicolai Gosvig: Kikker vi lidt ind i analyse delen her i implementeringen. Jamen så handler det meget om, at man skal have så meget data fra jer som muligt. På jeres produkter. Så alt fra jeres ERP og excel og ting og sager. Og det er det, der giver os den forståelse. Hvordan skal vi set arbejdsprocesser op for jer? Når vi har en forståelse for, hvordan vi skal sætte, eller hvordan vi skal berige data i jeres PIM system, så giver det os også mulighed for at bruge nogle værktøjer, jeg så har vist, med kategoriseringer, så vi ved hvilket attributer der skal på produkter hvornår, og arbejde med nedarvning og sæt forskellige grupper og relationer op mellem produkterne. Der er måske nogle varianter der skal sættes op. Der er måske nogle produkt familier og sådan nogle ting, der skal sættes op. Så denne analyse hjælper også læserne til at bruge mange af de værktøjer i PIM systemet, der skal gøre det nemmere for jer, at arbejde med jeres produkt. Og så er der selvfølgelig også spørgsmål til sidst, om billeder og andre ting. Hvis vi har sådan nogle ting, der skal på jeres produkter, jamen så er vi også nødt til at analysere og kigge på dem og sige, hvordan kan vi optimere processen med at tage jeres billeder og lægge ned på jeres produkter. Fordi vis I har 3000 produkter, og de manuelt skal tilføje billeder, så bliver det en lang proces. Så der går vi ind og kigger på, kan vi automatisere noget af det her. Og det er en del af analyse delen. Og hvis I vil prøve at estimere, hvad sådan et PIM projekt koster, så har vi også en estimater med et link her, som I kan prøve at følge. Der kan i prøver at lægge noget data ind, og I kan selvfølgelig få hjælp fra os og gå foran, hvis vi ikke helt ved hvad i skal lægge ind her. Men det giver ligesom muligheden for at få et overordnet indblik i hvad sådan et PIM projekt kunne koste. Selvfølgelig ikke et endeligt billede på det, men det giver en indikation om, hvad det vil koste i en engangsbetaling projekt, og få PIM projektet op og kører.


Nicolai Gosvig: Vi skal prøve at kigge lidt på nogle af de konkrete eksempler fra nogle af vores nuværende PIM kunder, som har arbejdet med PIM systemer, som har gavn af det til dagligt. Så har vi for eksempel en kunde her, som bruger vores IT katalog oh PIM design implementering, til at lave sådan nogle produkt kataloger. Og de har sparret vanvittigt meget tid på det her. Og som I måske kan jeg kan se på billederne, har vi rigtig meget data I det her katalog, og det er selvfølgelig også tilpasset en lille smule. Men de sparer helt vildt meget tid på det her og deres kunder, gør sindssygt stor brug af det her, så alene den tid, de har sparet, det er jo utroligt mange penge værd og så også at kunne levere nogle fede kataloger, der ser sådan her ud, uden at det skal tage flere måneder. Det er jo en kæmpe gevinst. Jeg har også ID, som gør meget brug af det her digital warehouse, som jeg vidste før, hvor alle deres kunder, selvfølgelig kan gå ind og selv udvælge, hvilket produkt der er det, de gerne vil have noget data på. Det kan jo være produkt data, men det er også meget det her med videoer, logoer og billeder og sådan nogle ting, hvor man gerne vil vise deres produkter på en fed måde. Og der sparer man en masse tid, i forhold til det der med at, ID skulle sidde og sende det hele tiden. Til man bare selv, som samarbejdspartnere, kan gå ind, finde det data man har behov for at downloade, og så bruge det i sin daglige dag. Så det er nogle af de her cases, hvor nogle af vores kunder virkelig har fået noget rigtig god gevinst ud af de her værktøjer, man får til rådighed ved PIM systemet. Det var sådan cirka præsentationerne tror jeg Christian, medmindre du har mere, så har vi selvfølgelig tid til spørgsmål nu.


Christian Beer: Jeg tror vi har været i gennem det meste af det, der var meningen med webinaret her i dag, sådan at give et overblik, om hvad PIM i helikopter perspektiv, og så gå ned og prøve nogle ting. Vi sender jo det her ud og slides, hvis man har lyst til det. Og udover slids, så har vi faktisk også på vores hjemmeside, en knap der heder, prøv dynamicweb, og der kan man så også gå på og logge på, og der kan man faktisk få adgang til det system, som Nikolai har siddet og vist os i dag. Og hvis I kunne tænke jer, at prøve det, og lige at klikke på nogle knapper, så skal man være utrolig velkommen til det. Det bliver nulstillet hver nat, så man kan ikke rigtig komme til at ødelægge noget, som man kan bare gå amok. Ellers stiller vi os selvfølgelig gerne til rådighed. Hvis der er nogen af jer, der efterfølgende brænder inde med nogle spørgsmål. Så ja, så tror jeg, vi gerne vil sige tak for nu og ønske jer allesammen en rigtige god dag. Tak for nu.