6 gode råd til PIM implementering

Danske e-handelsanalyser viser, at korrekt og tilgængeligt produktdata er et af de vigtigste parametre for forbrugerens valg af webshop. Derfor bliver Product Information Management (PIM) i stigende grad sat på dagsordenen hos flere danske virksomheder.

Med et PIM system er det let at levere og vedligeholde alle typer produktinformationer – egenskaber, lagerstatus, kvaliteter og billeder - som nutidens forbruger og forhandler efterspørger. Derudover opstår der stadig flere digitale kanaler, som stiller krav til kundeoplevelsen. Med et PIM system er det let at distribuere produktdata på tværs af kanaler, således relevant information leveres efter kundens behov og præferencer. 
 
I dette webinar får du konkrete råd til dit PIM projekt - fra overvejelse til implementering. I samarbejde med DI Handel, Dynamicweb og Co3 sætter vi fokus på, hvornår et PIM system skaber værdi for dig og kan flytte din forretning.  
 
Tevin Lac, DI Handel, byder velkommen. Herefter gennemgår vi følgende 6 områder:

  •  Hvorfor skal du have et PIM og hvilke fordele giver det? v. Christian Beer, Dynamicweb
  • Sådan bygger du din PIM business case v. Christian Beer, Dynamicweb
  • Centrale PIM funktionaliteter v. Christian Beer, Dynamicweb
  • Sådan implementerer du et PIM system v. Brian Mikkelsen, Co3
  • Konkrete eksempler fra kunderne Lego Wear og Innovation Living v. Brian Mikkelsen, Co3
  • PIM & online markedspladser v. Christian Beer, Dynamicweb