7 gode råd til implementering af ehandel

Espen Thorvaldsen, Digital Advisory Manager hos Solteq, har mere end 20 års erfaring med eCommerce-løsninger. Han har arbejdet med og hjulpet både mindre og større virksomheder med at implementere den rigtige ehandelsløsning for dem og deres kunder.
Skrevet af Espen Thorvaldsen, Digital Advisory Manager, Solteq den 06.05.2022, 08:00
7 gode råd til implementering af ehandel

I dette blogindlæg får du et indblik i, hvordan du optimerer brugeroplevelsen, hvorfor det er vigtigt at integrere det i dit ERP-system samt hvad dit valg af platform betyder for din fremtidige forretning.

Du får de første tre råd til implementering af eCommerce nu. De sidste fire tips vil blive præsenteret i næste blogindlæg.

 

7 gode råd til implementering af ehandel

1. Fokuser på brugeroplevelsen

  • Gør det så enkelt som muligt for din målgruppe at finde det rigtige produkt fra dine produktsegmenter eller katalog. Der er stor forskel på, om din kunde er en mor, der køber sko til sit barn, eller om en butikschef handler til næste sæson.
  • Reducer brugen af unødvendige designelementer og fokuser på det, der er vigtigt.
  • Strømline købsprocessen, så det er så enkelt som muligt for kunden at gennemføre sin ordre og køb. Det er dyrt at miste en ordre, fordi kunden ikke gennemfører ordren.

2. Sikrer optimal integration til ERP-løsning

  • Stræb efter kun at opbevare data ét sted. Produkter, priser og varebeholdninger samles normalt i et ERP-system. Så er det bedst at implementere en god integration for at sikre, at ERP-systemet fortsat kan have kontrol over disse data, så kopiering af informationen undgås.
  • En optimal integration mellem webshop og ERP vil sikre, at det altid er de rigtige data, der vises i webshoppen, såsom kundespecifikke præmier.
  • Integrationsprocesser indebærer ofte risici og høje omkostninger. Tjek om leverandøren har færdige løsninger.

3. Vælg en omfattende platform

  • Tænk langsigtet, når du vælger en softwareløsning til din webshop. Selvom dit primære behov f.eks. er en B2B butik, vil du måske senere ændre hjemmesiderne, implementere en kundeportal eller bruge en nyhedsbrevsfunktion. Derfor kan det være en fordel at vælge en platform, der indeholder alle disse funktioner, gerne fuldt integreret også, så du ikke skal investere i flere webløsninger fra forskellige leverandører og med mere komplekse integrationer.
  • En Ecommerce Suite gør det nemmere, hurtigere og billigere at realisere virksomhedens strategi i praksis.
  • Hvis du skal implementere multinationale webløsninger, er det afgørende, at den platform, du vælger, kan understøtte flere sprog og valutaer. I sådan en situation skal du også sikre dig, at løsningen har en fleksibel arkitektur, når det kommer til flere hjemmesider, databaser, webshops og URL'er.

 

Om Solteq

Solteq er en nordisk it-serviceudbyder og softwarehus, der har specialiseret sig i digitale forretningsløsninger og vertikale softwaremarkeder. Vores mission er at forenkle den digitale verden for at gøre en bedre fremtid. Vi er en partner, der forstår at vende den digitale disruption til gavn for vores kunder. De nøglesektorer, hvor virksomheden har langvarig erfaring, omfatter detailhandel, gæstfrihed, fremstilling, industri, energi og service.

Solteq opererer i Finland, Sverige, Norge, Danmark, Polen og Storbritannien med 13 kontorer og beskæftiger +600 fagfolk.

Vi er specialister i Dynamics 365 Business Central, Manufacturing, Warehouse Logistics, Digital commerce, Commerce, Omnichannel, Customer Experience, Digitalisering, Digital Business, Customer Engagement, Software, Business Development, POS, Robotics, Blockchain og AI.

Læs mere på Solteq.com