Uno-X Smøreolie A/S

Ny digital identitet og ny integration til eksterne datakilder.

Udfordring

Uno-X havde et ønske om at opgradere deres webløsning for at imødekomme et stigende digitaliseringsbehov. Dette for at adskille sig fra konkurrenterne med en ny, innovativ og skalerbar platform.

Første step bestod i at udarbejde nyt website, ny B2B Webshop og ny integration med analyseafdelingens Notes system. Et kardinalpunkt var en meget tæt og stærk integration med virksomhedens ERP system, Visma Business.

Dynamicweb som løsning

På få intensive måneder udviklede Uno-X i samarbejde med deres partner, 1st Web, en ny digital identitet og ny integration til eksterne datakilder. Specielt søgningen på forsiden er et unikt værktøj, som nu også er blevet tilgængeligt for kunder.

Løsningen giver Uno-X og deres kunder mulighed for at oprette og tilføje nye landingpages med den indbyggede søgefunktionalitet og integration. De kan tilmed vælge, hvilket Visma og OATS sprog (eksternt system som leverer information om hvilke olier, der passer til en given bil, lastbil, landbrugsmaskine o.l.) som skal vises på deres landingpage.

Innovation er kernen i samarbejdet mellem 1st Web og Uno-X. For nyligt blev et nyt personaliseret dashboard lanceret, der viser alt fra de seneste ordrer til analyser fra laboratoriet. I et personaliseret setup defineres det, ud fra brugertypen, hvilket indhold og hvilke data brugeren præsenteres for.

Resultater

Med den nye løsning har Uno-X fået et ecommerce univers med en komplekst kundecenter og en smart “Quick ordering”- funktion, hvilket understøtter den gode kundeoplevelse og skaber langvarige og loyale kunderelationer.

En ny scanningsfunktion tillader f.eks. kunderne at scanne deres emballage fra en hvilken som helst mobilenhed med kamera. Informationen behandles med en intelligent algoritme, som identificerer det pågældende produkt. Det samme gælder, hvis en kunde scanner et produkt fra en konkurrent. Her tilbydes kunden et tilsvarende produkt fra Uno-X sortiment.

Næste step er at tilføje funktionalitet, så kunderne nemt og hurtigt kan bestille de produkter, de scanner. Dette er ikke en APP men en webbaseret løsning i Dynamicweb.
Salem Buur, Digital Lead, Uno-X Smøreolie A/S
""Vi bruger 1st Web til både produktudvikling og vedligeholdelse af vores platforme. De yder god service og deres værdifulde forretningsforståelse og tekniske indsigt gør dem til en essentiel leverandør." "
- Salem Buur, Digital Lead, Uno-X Smøreolie A/S
Uno-X Smøreolie A/S
Kunde
Uno-X Smøreolie A/S
Lokation
Denmark
Segment
B2B, Distribution, Visma
Website
lube.unox.dk/
Partner
Co3 A/S

Lignende cases