Uno-X

Unik self-service portal med sikker login via NemID

Udfordring

I forbindelse med lanceringen af Uno-X’ nye stationskoncept, var der behov for et website, der matchede den nye identitet. Både visuelt og i brugeroplevelsen, der ligesom på stationerne skulle være hurtig, enkel og tryg.
Der var derfor behov for en ny selvbetjeningsportal, der sikrede, at kunderne, ligegyldigt hvor og hvornår de ønskede det, kunne tilgå informationer om deres forbrug, spærre deres Uno-X kort, downloade fakturaer osv.

I forbindelse med selvbetjeningsportalen havde Uno-X desuden brug for et login-system, der kunne verificere deres brugere, hvorfor NemID blev valgt. Login via NemID gør det svært at hacke systemet og giver samtidig UnoX mulighed for at checke, om brugerne er kreditværdige, inden der udstedes et Uno-X kort. Derudover var der behov for et system, hvor brugeren kunne slippe for at huske endnu et brugernavn og login.

Dynamicweb som løsning

Løsningen er bygget på Dynamicweb med dansk som mastersite og engelsk som sprogunderside.

- Brugeren kan se sine forskellige kort, bestille nye kort, se fakturaer online eller downloade dem som Excel-ark og meget mere. Det hele i et overskueligt og enkelt design.
- Løsningen indeholder en B2C løsning, det interne website, samt deres nye brand Bonus, der har sit eget visuelle udtryk
- Integration til ERP system, kort system og NemID. Dette gør det nemt for kundeservicemedarbejderne hurtigt at hjælpe kunderne ved f.eks. reklamations indberetninger og lign., der indmeldes via websitet

Resultater

I løsningen er der gjort meget ud af design og UX, hvilket tydelig ses under brugerprofilen, hvor brugeren visuelt bliver præsenteret for bl.a. forbruget af benzin for den nuværende og forrige måned.

Det nye website har medført mange gode løsninger bl.a.: - Et loginsystem der var sikkert, når brugeren skulle verificeres, hvorved det blev sikret, at der ikke blev oprettet falske brugerprofiler
- Login via NemID gjorde det svært at hacke systemet og gav samtidig Uno-X mulighed for at tjekke brugerens kreditværdighed, inden et Uno-X kort skulle udstedes
- Brugeren slap for at oprette og huske endnu et brugernavn og login

Den visuelle identitet har været i højsædet og stemmer fuldt overens med de nye UNO-X stationers mere skarpe og cleane udtryk. Dette giver brugeren en mere fuldendt og strømlinet brugeroplevelse.
Uno-X
Kunde
Uno-X
Lokation
Danmark
Segment
B2C, B2B, Manufacturing
Website
www.unox.dk/
Partner
Smartpage

Lignende cases