Toyota

Toyota Danmark og deres uafhængige forhandlere sælger omkring 15.000 nye biler hvert år, og er konsekvent blandt de top 5 bedste sælgende bilmærker i Danmark.

Udfordring

Toyota Danmark ønskede at give deres lokale forhandlere muligheden for at udføre lokal markedsføring i et sikkert miljø uden at gå på kompromis med Toyotas brand.

Toyota have brug for en online platform, hvor forhandlerne let kunne skabe lokal online markedsføring til at støtte deres lokale salgsaktiviteter såsom åbent hus, bilpremierer mv.

Derudover ville Toyota Danmark have en hjemmeside, der sikrede en optimal genkendelsesgrad blandt deres målgrupper og optimal visning på tværs af alle platforme og enheder.

Dynamicweb som løsning

Løsningen gør det muligt for forhandlere, via individuelle subsites, at promovere deres afdelinger med nyheder, åbent hus osv. Samtidig kan Toyota Danmark opdatere disse subsites med officielt indhold om kampagner, prislister mm., så alt markedsføringsmateriale er aktuelt og konsistent. På denne måde kan Toyota afvikle store strømlignede kampagner, alt imens de enkelte forhandlere promoverer deres egne aktiviteter, udvalg af brugte biler på deres respektive subsites.

Løsningen tilgodeser kundernes behov for lokale initiativer, men i høj grad også forhandlerne, som får stordriftsfordele i form af mindre opstartsomkostninger, mindre vedligeholdelses-, udviklings- og driftsomkostninger. En anden fordel for forhandlerne er, at deres eget subsite altid er aktuelt, fordi Toyota løbende forsyner dem med det nyeste marketingmateriale. De eneste de skal fokusere på, er deres egen lokale markedsføringsindsats.

Resultater

De lokale forhandlere har opnået store økonomiske fordele i forbindelse med udvikling- og drift af løsningen. Den nye platform giver de lokale forhandlere en stærk online tilstedeværelse, som også giver udsalg i lokalmiljøet. Forhandlerne kan yderligere intensivere deres online tilstedeværelse ved at tilføje deres respektive brugtbilsudvalg på deres eget subsite.

Forhandlerne er meget tilfredse med den nye platform, som desuden har givet anledning til et online learning community, hvor forhandlerne kan videreudvikle deres online kvalifikationer, samt lære mere om deres lokale målgrupper. Alt sammen for at forbedre interaktionen med kunderne.
Toyota
"We needed a solution to support sales and marketing for our local dealers and to ease our routines significantly. With Dynamicweb we have created the perfect solution, enabling us to both do centralized marketing and empowering the local dealers to initiate local marketing efforts."
- Toyota
Toyota
Kunde
Toyota
Lokation
Danmark
Segment
CMS, Marketing, Manufacturing
Website
www.Toyota.dk
Partner
Buchs A/S

Lignende cases