Svendsen Sport A/S

Indhold og fan-site for Savage Gear-brugere på tværs af kloden indeholder deres produktkatalog, tips & tricks, fiskekonkurrencer og meget mere.

Udfordring

Svendsen Sport ønsker at styrke deres brand og skabe et univers, hvor de er i direkte kontakt med deres kunder. Målet er at dirigere en masse trafik fra Facebook, YouTube osv. til deres eget website, hvor alt indholdet er samlet.

De primære årsager herfor, er at få mere information og data om deres brugere, så Svendsen Sport efterfølgende kan målrette deres markedsføring yderligere. Webstedet vil også blive lanceret som en e-handelsbutik i USA på et tidspunkt.

Dynamicweb som løsning

Svendsen Sports nye brandsite for Savage Gear har en rå fornemmelse baseret på et tabloiddesign, der fungerer godt med målgruppen og produktlinjens rå udseende.

Websitet tilbyder brugere at tilmelde sig gratis, for at få adgang til eksklusivt medlemsindhold, der ellers er markeret som begrænset indhold. Indhold er nøglen til Svendsen Sports markedsføringsstrategi, og målet er at vise relateret indhold og produkter, uanset om brugeren besøger indhold eller et produktwebsted. Eks. for blogs vises en produktrække med produkter, der er vist i artiklen, og for produktsider vises artikler, videoer osv., hvor det aktuelle valgte produkt er vist.

For at tiltrække endnu flere besøgende til webstedet og få til flere til at tilmelde sig - har de udviklet en konkurrencesektion kaldet “The Savage Wall Of Fame”. Websitet giver brugerne mulighed for at tilmelde sig fiskerikonkurrencer, der viser deres seneste og største fangster, og for at vinde eksklusive produkter.

Selvom e-handel ikke er en del af den første lancering, er webstedet forberedt, så e-com kan lanceres, så medlemmerne kan handle direkte fra webstedet. Tilmeldingsformen giver brugerne mulighed for at vælge deres interesseområde og deres foretrukne fisk at fange. På denne måde kan Svendsen Sport dirigere tilbud, indhold osv. Ved hjælp af det indbyggede e-mail marketingmodul i Dynamicweb.

Resultater

Savage Gear fik udviklet et brand website i et tabloiddesign, specielt tilpasset deres målgruppe, som bl.a. består af en meget stor, loyal medlemsbase. Denne base steg efter lanceringen af det nyt brand website med hele 44% på blot få måneder.
Svendsen Sport A/S
Kunde
Svendsen Sport A/S
Lokation
Danmark
Segment
B2C, Distribution, Dynamics AX
Website
savage-gear.com
Partner
Smartpage

Lignende cases