Service&Co

Service & Co. er en privat virksomhed, der uddanner guider til at arbejde for den skandinaviske ”pakkerejse” industri. Siden virksomheden blev etableret tilbage i 1998, er virksomheden blevet den største tour guide uddannelsesinstitution i Skandinavien, og kendt for at være kundevenlig.

Udfordring

Service & Co. forestillede sig et website, der inviterede kunderne til at komme i dialog med dem, og som kunne gøre det spændende og let at kommunikere med kunderne. De slog sig sammen med den erfarne Dynamicweb partner 727 Online og skabte en ny løsning, der skulle friste Service & Co.s målgruppe; unge fra 18 år, som kunne tænke sig en karriere i turistbranchen.

Dynamicweb som løsning

727 Online vurderede at de unge i målgruppe ville have en masse spørgsmål, og at de ville mestre de sociale medier. Derfor ville det at skabe et website, der gav en masse let tilgængelig information, være nøglen til Service & Co.s online succes.

727 Online prioriterede dermed at skabe et dialogbaseret website med høj grad af brugerinvolvering. Når man lander på forsiden af Service & Co.s nye website, bliver man mødt af en masse information præsenteret på en visuelt stimulerende måde, med åbenlyse calls to action. Fordi sitet integrerer med flere sociale medier har potentielle kunder forskellige kontaktkanaler til Service & Co. De kan ringe, gå på live chat via Skype, sende email - og som noget nyt kan de endda bestille en Service & Co. medarbejder til at komme ud for fortælle om hvad virksomheden tilbyder. Kunderne kan også holde kontakt med Service & Co. ved at følge dem på Facebook, Youtube og Twitter. Websitet indeholder en masse information om Service & Co. præsenteret på forskellige måder, f.eks. via artikler skrevet af færdiguddannede guider og videoindslag af medarbejdere, der deler ud af deres erfaringer.

Derudover har Service & Co.s website integration til den danske online forbrugeranmeldelsesservice Trustpilot, som svarer til Yelp i USA, og som på nuværende tidspunkt har 247 positive anmeldelser af Service & Co. De seneste anmeldelser fra Trustpilot indlæses via live feed på Service & Co.s website.

Kort sagt er Service & Co.s site designet til at ikke at lade nogen spørgsmål fra målgruppen gå ubesvaret hen.

Resultater

Service & Co. har med det nye site øget salget markant. Deres webkanal har vist sig at være så stor en succes, at Service og Co. har ansat personale til udelukkende at håndtere leads og opfølgningsaktiviteter genereret af det nye website. Sideløbende har Service & Co. reduceret deres reklameudgifter, fordi websitet fungerer så godt til kundeinvolvering og forkorter salgscyklussen markant. Faktisk er det nye website blevet Service & Co.s primære salgskanal. Som ekstra glasur på kransekagen blev Service og Co. i 2011 udnævnt som ”Den Bedste Guideskole” af Trustpilot.
Palle Højsholt, Owner of Service & Co.
"Vi valgte Dynamicweb som platform på grund af dets muligheder for skalering, og fordi det levede op til alle vores krav. Sammen med Dynamicweb-partneren 727 Online har vi skabt en løsning, hvor det lykkes for os at engagere og involvere målgruppen. For os er kundeengagement lig med salg."
- Palle Højsholt, Owner of Service & Co.
Service&Co
Kunde
Service&Co
Lokation
Danmark
Segment
CMS, Organization
Website
www.service-co.dk
Partner
Vestjysk Marketing ApS

Lignende cases