Udfordring
SCANPAN oplever stor international efterspørgsel på deres populære produkter, men ambitionsniveauet er højt og de tekniske udfordringer store, når en dansk webshop skal gå worldwide.
Dynamicweb som løsning
Løsninger bygger på Dynamicweb All-in-One platformen, hvor SCANPAN anvender ecommerce, samt sproglag, til at bygge en flersproget webshop. Foruden shoppen er der med Dynamicweb items udviklet en blog, som i samarbejde med nyhedsbreve hjælper til at skabe mere trafik og aktivitet på websitet. Fordelen med items er, at det bliver nemt og enkelt for webredaktører at publicere og redigere tekster og billeder i forud-definerede templates.
Resultater
Internationale kunder har længe hungret efter at shoppe SCANPANs gedigne gryder og pander online. Nu kan i første omgang amerikanske fans få fat i de eftertragtede danske produkter på nettet. Med et stærkt teknisk setup, som er nemt for SCANPAN selv at administrere, er målet at indtage endnu flere lande i den nærmeste fremtid.
SCANPAN har fået en international e-handelsløsning der er udviklet i responsive design og har den helt rigtige blanding af branding og ecommerce. Med afsæt i den målrettede indsats har SCANPAN i den grad boostet deres online salg. Omsætningen er steget med over 400 procent, fordi langt flere finder vej til indkøbskurven og handler på shoppen. Websitet er gennemtestet og brugervenligt, hvilket har betydet en stigning på 344 procent i antallet af ordre og en gennemsnitlig ordreværdi der er steget 33%.
Det ses også i den stigende konverteringsrate, der pt. ligger 90% højere, end før det nye website kom i luften. Online marketing er et vigtigt element i virksomhedens digitale strategi, og foruden grundig og løbende SEO-sikring af websitet, arbejdes No Zebra kontinuerligt med konverteringsoptimering, splittests og Google AdWords.
SCANPAN har fået en international e-handelsløsning der er udviklet i responsive design og har den helt rigtige blanding af branding og ecommerce. Med afsæt i den målrettede indsats har SCANPAN i den grad boostet deres online salg. Omsætningen er steget med over 400 procent, fordi langt flere finder vej til indkøbskurven og handler på shoppen. Websitet er gennemtestet og brugervenligt, hvilket har betydet en stigning på 344 procent i antallet af ordre og en gennemsnitlig ordreværdi der er steget 33%.
Det ses også i den stigende konverteringsrate, der pt. ligger 90% højere, end før det nye website kom i luften. Online marketing er et vigtigt element i virksomhedens digitale strategi, og foruden grundig og løbende SEO-sikring af websitet, arbejdes No Zebra kontinuerligt med konverteringsoptimering, splittests og Google AdWords.

"No Zebra har på mindre end tre måneder leveret en international e-handel, som opfylder alle vores forventninger til salg og performance. Teknik, webdesign og online marketing går op i en højere enhed, og vi glæder os til at indtage flere lande.
"
- Lone Torsbjerg Møller, Marketingkoordinator, Scanpan