Repart

Repart er en af de ældste reservedelsvirksomheder i Danmark, grundlagt i 1983. Virksomheden har over 4000 reservedele på lager, som de sælger online men også direkte fra lageret i Aarhus. Repart lægger stor vægt på god og hurtig kundeservice, hvilket illustreres af et flot gennemsnit på 9,5 på Trustpilot ud af knap 900 anmeldelser.

Udfordring

Når folks hårde hvidevarer går i stykker, har de brug for hurtigt og nemt at finde nye reservedele på mobilen, få hurtig rådgivning og få reservedelen leveret hurtigt. Det samme gælder installatører, der er på besøg hos danskere med ”forliste” hvidevarer.

Reparts tidligere løsning var ikke optimeret til mobile enheder, og kunderne kunne derfor ikke tilgå Reparts website ordentligt, medmindre de sad foran en laptop. Det var bl.a. denne udfordring, som fik Aarhus-virksomheden til at investere i en ny løsning fra Dynamicweb.

Dynamicweb som løsning

Med en ny, SEO- og mobiloptimeret webshopløsning fra Dynamicweb med data-/produktimport fra Microsoft Dynamics C5, et feed så Google finder produkterne, nem 3-klik-søgefunktion, simpelt checkout-flow med brugerlogin, MobilePay som betalingsmulighed og hurtigt overblik over nærmeste Post Nord-afhentningssted har Repart taget et stort skridt imod at give kunderne en fantastisk onlineoplevelse suppleret af virksomhedens gode kundeservice.

Den nye webshopløsning giver også mulighed for søgning på varenummer og den maskine, som reservedelen passer til, se relaterede varer m.v. Kunderne har således flere veje til hurtigt at finde den rette reservedel og relaterede produkter blandt Reparts 4000 numre fordelt på over 30 mærker.

Resultater

Repart har med den nye løsning oplevet en stigning på cirka 25 procent i trafik fra mobil og tablet, hvilket var meningen med det nye site. Endnu vigtigere har virksomheden også oplevet et øget salg. En tendens, som Repart forventer, fortsætter.

Derudover har Repart med den nye webshop forbedret sin online synlighed markant. Mængden af organisk trafik fra Google steget med 21 pct. i de første seks måneder af 2017 sammenlignet med de foregående seks måneder, og Reparts synlighedsscore er steget med hele 3 procentpoint (et stort spring i Google) på de virksomhedsrelevante keywords. Det har givet 10 pct. flere nye besøgende og 23 procent flere sidevisninger på websitet sammenlignet med forrige periode.
Katja Thorpstrup Pedersen, CEO, Repart
"For både kunder og installatører er det værdifuldt, at man lynhurtigt via mobilen kan søge og finde de reservedele, man mangler, betale nemt via fx MobilePay og hente varen tæt på. Vores nye webshopløsning gør det nemt og hurtigt at søge blandt mere end 4000 reservedele fordelt på over 30 mærker og få sin reservedel leveret 1-2 dage efter. Ligeledes er vores online synlighed markant forbedret, fordi den nye DW-løsning i højere grad har muliggjort SEO-optimering"
- Katja Thorpstrup Pedersen, CEO, Repart
Repart
Kunde
Repart
Lokation
Danmark
Segment
B2C, CMS, Retail, C5
Website
www.repart.dk
Partner
No Zebra ApS

Lignende cases