ProDesign

ProDesign Danmark designer kvalitetsbriller med stærke rødder i den klassiske danske designtradition.

Udfordring

ProDesign Danmarks tidligere site var primært orienteret mod forhandlere (optikere) og var i bund og grund et online katalog. ProDesign ønskede at implementere en ny website strategi med en mere slutkunde-orienteret tilgang, hvorfor sitet behøvede en komplet overhaling. Det primære formål var, at udstille ProDesigns produkter samt at styrke brandets genkendelsesgrad blandt forhandlere og slutbrugere.

Dynamicweb som løsning

Dynamicweb blev valgt som platform til at skabe et nyt online univers for ProDesign Danmarks kunder. Sitet fremviser ProDesigns nuværende kollektion bestående af cirka 500 brilleprodukter, og er integreret med virksomhedens ERP-system Visma, hvor al produktinformation vedligeholdes.

En søgefilter hjælper kunderne til at finde brillestel på baggrund af ønsker til materiale, størrelse, farve og køn. For yderligere at promovere brandet, så integrerer sitet med de sociale medier, bl.a. YouTube, Twitter og Facebook. Optikerne kan desuden bestille nye produkter, samt at finde instruktionsvideoer.

En ny banebrydende feature gør det muligt for brugerne, at prøve brillerne på sitet, ved at uploade et billede af dem selv, for herefter at se hvorvidt, at de nye briller passer på deres ansigt. Brugeren har efterfølgende mulighed for, at dele billedet af sig selv, med de nye briller, på de sociale meder – en perfekt måde at støtte kunderne på i begyndelsen af deres beslutningsproces.

Resultater

Siden lanceringen er besøgstallet steget drastisk med helt op til 40.000 besøgende per måned. Det nye website har bidraget til en 14% stigning i ProDesign Danmarks omsætning i forhold til sidste år.

Pernille Dressel, MarketingKoordinator, ProDesign Denmark

"Vores nye Dynamicweb-løsning er blevet en stor succes. Vi valgte Dynamicweb fordi det er nemt at arbejde med og ikke mindst fordi vi synes det var mere sikkert at vælge et etableret og erfarent system."
- Pernille Dressel, MarketingKoordinator, ProDesign Denmark

ProDesign
Kunde
ProDesign
Lokation
Danmark
Segment
B2C, B2B, Marketing, Retail
Website
www.prodesigndenmark.com
Partner
Humanpixels ApS

Lignende cases