PLUS

PLUS skaber rammen til familiens samlingssteder i uderummet. De er nemlig en af landets førende leverandører af hegn, låger, gyngestativer og havemøbler. Produkterne sælges gennem danske byggemarkeder, store detailkæder og webshops.

Udfordring

PLUS ønskede at bevæge sig væk fra indefra ud kommunikation og det strenge fokus på tekniske specifikationer for i stedet at understøtte kundernes direkte behov.

Formålet med PLUS' nye ehandelsløsning var derfor at gå ud over den interne kommunikation og støtte kunden gennem hele indkøbsoplevelsen.

PLUS har tidligere været meget afhængige af markedsføring fra deres forhandlere og leverandører. Nu har de fået en digital shoppingudstilling, hvor kunderne kan finde inspiration til at kombinere deres egne løsninger.

Dynamicweb som løsning

DynamicWeb var et oplagt valg for PLUS på grund af det integrerede PIM-system og den brugervenlige backend i DynamicWeb alt-i-én-platformen.

PIM-systemet har fået positive tilbagemeldinger fra forhandlerne, fordi de via. deres forhandler-login nemt kan finde produktbeskrivelser, priser og billedemateriale til deres kampagner på PLUS’ nye hjemmeside.

Produkterne og indkøbsflowet fungerer som en webshop, men er i virkeligheden en indkøbsliste, hvor kunden har to muligheder for at gennemføre ordren. Den ene mulighed er at udskrive indkøbslisten og tage den med til en lokal forhandler for at gennemføre transaktionen. Den anden mulighed er at lægge produkterne fra indkøbslisten direkte i indkøbskurven hos en lokal forhandler.

PLUS har fordel af dette, da alle produkter er PLUS-mærket. PLUS undgår derfor en situation, hvor kunderne får solgt bolte eller andet tilbehør af et andet mærke, som en del af en større produktpakke - dvs. en komplet hegnsløsning. Det betyder et forbedret salg for PLUS og højere kundetilfredshed, fordi kunden køber den rigtige kombination og kvalitet til hele løsningen. Og PLUS opretholder gode vilkår med sine forhandlere uden at passere dem i forsyningskæden.

Resultater

Konverteringsraten for punch-out funktionen er 0,68 %, og en forhandler rapporterer, at mere end 70 % af disse henvisninger ender med en gennemført transaktion hos forhandleren.

Med den nye løsning har PLUS også fået en væsentlig designopgradering, som i højere grad understøtter forbrugerens online købsproces.

Derudover er platformen er skalerbar i forhold til sprog og produktantal og -kategorier, så den matcher PLUS' ambitiøse digitale ambitioner. I første omgang er hjemmesiden tilgængelig i en dansk og en tysk version, suppleret med norske og svenske landingssider. Men løsningen kan skaleres efter behov.

Se, hvordan PLUS styrkede forretningen med DynamicWeb her:

PLUS
Kunde
PLUS
Lokation
Danmark
Segment
B2C, PIM, Retail
Website
www.plus.dk
Partner
Easyflow Agency

Lignende cases