Pillivuyt

Pillivuyt har gennem 200 år designet fransk kvalitetsporcelæn og stel til mesterkokke, gastronomiinteresserede og folk med store krav til kvalitet og kogekunst.

Udfordring

Trods stolte traditioner har Pillivuyt altid tilpasset sig tidens tendenser og fulgt med i den skiftende efterspørgsel. Derfor blev den 200 år gamle virksomhed digital i 2015. Men hvordan bliver man digitalt synlig over for sine forbrugere, når man er 200 år gammel?

Mange danskeres hjem prydes af Pillivuyts franske kvalitetsporcelæn. Men Pillivuyt ville gerne være digitalt synlige, og øge kendskabet for slutbrugeren. Samtidig ville de understøtte de traditionelle afsætningskanaler i detailhandlen.

Oplevelsen af Pillivuyt som eksklusivt brand i køkkenet, skulle genskabes digitalt. Kvalitetsporcelæn i hjemmet, kvalitetsoplevelse digitalt.

Dynamicweb som løsning

For at skabe den en ny og succesfuld digital platform til Pillivuyt, var vi dybt i Dynamicweb-værktøjskassen. I vores løsning har vi videreudviklet en klassisk ecommerce-løsning. Den bruger vi også til at strukturere produkter i varegrupper, og berige dem med ekstra informationer. Dermed bruger vi Dynamicweb ecommerce som et mini PIM. Det giver en fleksibel løsning, så Pillivuyts redaktører kan afprøve nye tiltag i forhold til marketing og SEO.

For at styrke løsningens fleksibilitet, har vi brugt Items til at skabe en tilpasset og fleksibel løsning. Det gør løsningen brugervenlig for Pillivuyts redaktører. Samtidig giver det brugerne en fleksibel og genbrugelighed på tværs af afsnit, sider og sites.

Integration Framework har vi brugt til at hente produkter og kunder fra NAV på flere sprog og med forskellige regnskaber. Endvidere har vi brugt integration til at mappe vores forskellige dataintegrationer. For at gøre det muligt at få lynhurtige data til vores søgning med typeahead, har vi brugt Repositories. Det bruger vi bl.a. til visning af facetter og til at fodre de mange AJAX-kald og til vores Angular Framework og lazy loading af produktlister.

Brugerstyringen bruger vi både til kunder og til håndteringen af forhandlerdata. Det bruger vi til at mappe forhandlere på et kort. Endelig bruger vi Marketing til fx at lave nyhedsbreve og kampagnesider.

Resultater

Thuesen Jensens er det skandinaviske brandhouse, som forhandler Pillivuyt i Norden, og de kan se, at brandet allerede høster frugterne fra deres nye digitale profil.

Én af de vigtigste målsætninger for løsningen var et forbedret mobilsite. På mobilen er bounceraten allerede faldet med 25 %. Det peger på, at kunderne har en langt bedre oplevelse på mobilen, og med brandet.

Netop oplevelsen af brandet var et centralt fokusområde for Thuesen Jensen. Gennemsnitstiden, brugerne er på sitet er steget med 15 % og bounceraten på sitet generelt er faldet med 22 %. Færre falder altså fra, og de bruger mere tid på sitet, som indikerer, at brugerne har en bedre oplevelse med brandet, og har lyst til at blive på sitet og lade sig inspirere.

Pillivuyt skal sælge produkter. Derfor skulle løsningen facilitere salget i brugernes lokale Pillivuyt-forhandlere. I en oversigt over afslutningssider, er den side, hvor brugerne kan finde deres lokale forhandlere er i den nye løsning gået fra at være nr. 27 til top 3. Det oversteg målsætningen om få siden i top 5.
Michael Knudsen, Head of Marketing, Thuesen Jensen A/S
"I forhold til Pillivuyt havde vi flere ønsker til vores nye digitale profil. Overordnet set, ville vi gerne blive mere synlige over for vores kunder, og få en digital krog i dem. Samtidig ville vi gerne skabe mere trafik til de butikker, hvor Pillivuyt forhandles. Og den trafik skulle være dokumenterbar. Vi synes vi har fået vores ønsker opfyldt i samarbejdet med DIS/PLAY, og vi er allerede begyndt at høste frugterne digitalt såvel som i de fysiske butikker.” "
- Michael Knudsen, Head of Marketing, Thuesen Jensen A/S
Pillivuyt
Kunde
Pillivuyt
Lokation
Danmark
Segment
B2C, CMS, Marketing, Retail, Dynamics NAV
Website
www.pillivuyt.dk/
Partner
AKQA

Lignende cases