Philipson Wine

B2C eCommerce og PIM har løftet konverteringsraten med 75%!

De responsive funktioner i DynamicWeb-løsningen, der er rettet mod mobile enheder, har givet Philipson Wines webshop en nemmere brugergrænseflade og har en høj ydeevne. I tal har den nye webshop resulteret i 180 % flere mobilkonverteringer.

Philipson Wine er landets førende online vinforretning, i dag med en fuld omni-channel strategi, og et meget stort direkte online salg.

Philipson Wine sælger direkte til restauranter, virksomheder og private i hele landet fra firmaets domicil i Kokkedal nord for København. Philipson Wine tæller 45 ansatte.

 
The Challenge

Med et ønske om at undgå unødvendige klik på hjemmesiden og forbedre brugeroplevelsen ønskede Philipson Wine at gentænke designet af deres webshop. De var udfordret af, at de ikke havde et centralt sted at gemme deres produktdata og dermed levere kontinuerlig datakvalitet på tværs af deres kanaler.

Desuden oplevede de, at de manglede et responsivt webdesign til deres stigende antal besøgende fra mobile enheder.

The Solution

DynamicWeb-løsningen med PIM  har forbedret brugervenligheden af webshoppen, hvilket har øget konverteringsraten med 75 %.

De responsive funktioner i DynamicWeb-løsningen, der er rettet mod mobile enheder, har givet Philipson Wines webshop en nemmere brugergrænseflade og har givet en høj ydeevne. I tal har den nye webshop resulteret i 180 % flere mobilkonverteringer.

Endelig har implementeringen af deres PIM-system gjort det muligt at gemme og vise mere end 20.000 kundetilbud og vinanmeldelser på den nye webshop. Også det at de kan vise de rigtige produktdata på webshoppen har givet mere værdi for de besøgende på Philipsonwine.dk.

The Result

DynamicWeb var det optimale valg ift. Philipson Wines ønske om at øge konverteringsraten på deres webshop. Platformen tilbyder en overskuelig måde at redigere, tilpasse og vedligeholde sit indhold og produkter på webshoppen.

I løsningen til Philipson Wine er der arbejdet meget med UX & Design og ikke mindst analyse af kunderejsen for deres målgruppe. Dynamicweb viser, at der findes mange muligheder for at udvikle et godt og brugervenligt webdesign, der kan øge antallet af konverteringer.

Med DynamicWeb har Philipson Wine fået et fundament, hvor de nemt i fremtiden kan bygge på med værdiskabende forretningsområder, der kan vækste deres onlinesalg.

Segment

B2C eCommerce, PIM, Dynamics NAV

Location

Denmark

Partner

twoday Co3

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing