P. Christensen

P. Christensen sælger personbiler og lastbiler med fokus på personlig service og den gode oplevelse, når kunderne køber bil hos dem. Derfor er brugeren i højsædet på P. Christensens nye Dynamicweb løsning.

Udfordring

Det tidligere P. Christensen website var alt for uoverskueligt og omfattende med alt for mange undersider. Det resulterede i en høj bouncerate, samt et alt for højt internt ressourceforbrug i forbindelse med oprettelsen af nye sider, kampagner og brochurer. Derfor var der behov for en gennemgående omstrukturering, som ville tage udgangspunkt i brugerstatistikken fra Dynamicwebs leadtool.

Dynamicweb som løsning

I samarbejde med deres Dynamicweb partnere, Rechnitzer, analyserede P. Christensen brugerstatistikken på både websitet og de sociale medier. Resultatet blev en ny marketingportal bygget på Dynamicweb All-in-One platformen, som gør det langt nemmere for P. Christensen at imødekomme kundernes behov for brugervenlig navigation og visning af relevant information og aktuelle tilbud.

Resultater

Den nye digitale løsning har resulteret i, at P. Christensen er gået fra en bouncerate på over 30 % til 13,5 % på blot tre måneder. Samtidig har brugen af items og globale elementer i Dynamicweb sikret et nemt og overskueligt arbejdsflow for P. Christensens medarbejdere, som nu nemt og hurtigt kan sammensætte kampagner og oprette nye landingpages.
P. Christensen
Kunde
P. Christensen
Lokation
Danmark
Segment
CMS, Marketing, Retail
Website
personbiler.pchristensen.dk
Partner
Rechnitzer A/S

Lignende cases