Udfordring
Baseret på en ny strategi blev der lagt et solidt grundlag Outfit International’s kommende udvikling. Denne strategi bestod i at skabe vækst på nærmarkederne i Europa, medens de samtidig ønskede at styrke brandet. Der blev udarbejdet en analyse på baggrund af forbrugernes købsadfærd. Baseret på denne, blev kursen sat mod mere effektive samt lokaliserede webshops.
Gennem en stærk visuel identitet og et brugervenligt digitalt design, skulle de nye webshops være med til at skabe den nødvendige tillid og troværdighed overfor kunderne.
Inden redesignet var det vanskeligt for Outfit International at optimere den enkelte kundeoplevelse. Ønsket om at sikre ensartethed, ved at skabe en genkendelig identitet og optimere brugeroplevelsen blev forstærket. For Outfit International lå udfordringen i at kunne skalere væksten til internationale markeder, netop fordi, at forskellige markeder har forskellige behov.
Gennem en stærk visuel identitet og et brugervenligt digitalt design, skulle de nye webshops være med til at skabe den nødvendige tillid og troværdighed overfor kunderne.
Inden redesignet var det vanskeligt for Outfit International at optimere den enkelte kundeoplevelse. Ønsket om at sikre ensartethed, ved at skabe en genkendelig identitet og optimere brugeroplevelsen blev forstærket. For Outfit International lå udfordringen i at kunne skalere væksten til internationale markeder, netop fordi, at forskellige markeder har forskellige behov.
Dynamicweb som løsning
En opdateret e-handelsplatform fra Dynamicweb dannede rammerne for lokaliseringen af de enkelte markeder. All-in-One platformen var det optimale valg for et custom design med en CMS-styret platform. Løsningen gjorde det lettere at imødekomme kravene om at kombinere et stærkt visuelt brand og en effektiv salgskanal.
Resultater
Ved at skabe en troværdig oplevelse for nye kunder, har dette resulteret i en løsning, som i høj grad tilgodeser forbrugeren i de enkelte lande. Der har været stort fokus på, at lokaliseringen er sket optimalt, så elementerne er indrettet efter, hvad de lokale forbrugere forventer af en online webshop. Eksempelvis gælder:
-Handelsbetingelser
-Betalingsmetoder
-Levering
-Handelsbetingelser
-Betalingsmetoder
-Levering