Nyfors

Nyfors er et dansk elektricitet selskab med hovedkvarter i det nordlige Danmark. Selskabet har mere en 100 højtuddannede og specialiserede medarbejdere, og servicerer mere end 50.000 kunder, som beskæftiger sig med elektricitet, solpaneler, fibre netværk, varmepumper og vindenergi.

Udfordring

Det primære behov var, at styrke Nyfors brand identitet og markedsposition, ved at skabe et brugervenligt og imødekommende website, som var i stand at kommunikere virksomhedens mange produkter og tjenester i både B2B og B2C sammenhænge.

Derudover skulle det nye site kunne øge konverteringsraterne og skabe mere dialog med nuværende og potentielle kunder. Af samme årsag var der også behov for en reponsiv løsning, der kunne formidle dynamisk og personaliseret indhold på tværs af forskellige platforme.

Dynamicweb som løsning

I samarbejde med deres partner, Gotcha, valgte Nyfors at bruge Dynamiweb All-in-One platformen til at skabe en brugervenlig og personaliseret løsning. De integrerede profileringsværktøjer generer indhold på baggrund af brugernes tidligere besøg og klik på sitet, og præsenterer det på en overskuelig og illustrativ måde. Det gør Nyfors i stand til, at levere en brugervenlig løsning som genererer relevant indhold og øger konverteringsraten.

Hjemmesiden tilbyder nem og overskuelig navigation for både B2B og B2C brugere, og tilpasser automatisk indholdet derefter. Brugerne kan desuden anvende den integrerede smartsearch funktion til nemt og hurtigt, at finde relevant information, eller ved at anvende de tydelige call to actions, som bl.a. giver mulighed for at kontakte virksomheden, eller at tilmelde sig nyhedsbrevet.

Eksisterende kunder ved Nyfors har også mulighed for at logge ind via selvbetjening for at tjekke deres eget forbrug, administrere regninger m.m.

Resultater

Den nye løsning benytter Twitter Bootstrap frameworket, som automatisk optimerer indholdet i forhold til den platform, som brugeren tilgår siden fra. Kombineret med gennemgående brugervenlighed, flot design og effektive user flows, har det genereret en længere customer lifetime. Både produkter og udregningsmoduler er koblet med den optimerede søgefunktion, hvilket sikrer hurtige og relevante søgeresultater.

Hjemmesiden er optimeret ved hjælp af markup, hvilket betyder at Google kan identificere indholdet, og dermed give brugerne en bedre fornemmelse af, hvad siden indeholder, og hvorfor den er relevant for deres søgning. Derudover er teksten SEO optimeret i henhold til søgeord, som kan generere yderligere Google trafik. Sammenlagt har det hævet konverteringsraten og genereret langt flere leads end tidligere.
Nyfors
Kunde
Nyfors
Lokation
Danmark
Segment
CMS, Marketing, Organization
Website
www.nyfors.dk/
Partner
Gotcha

Lignende cases