Udfordring
Millarco International havde allerede en webshop, men den var ikke dynamisk nok til at opfylde deres behov. De brugte meget tid på at håndtere brugere, content og prisændringer manuelt. Derfor havde de behov for en ny, dynamisk platform, der kunne automatisere dele af processerne – nemt, hurtigt og pålideligt.
Dynamicweb som løsning
Med den nye Dynamicweb-løsning har Millarco International nu B2B- og B2C-webshops integreret med deres ERP-system, Microsoft Dynamics AX. Den nye B2B-webshop har kundelogin, hvilket gør det muligt at vise hver kunde individuelle priser hentet direkte fra ERP-systemet. Millarco har også fået Dynamicweb PIM (Product Information Management), hvilket gør det muligt at berige adskillige produkter med fotos, logoer, tekst og andre typer data på én gang og fra ét sted. Det er langt mere effektivt end den gamle metode, hvor hvert produkt skulle redigeres enkeltvis.
Resultater
Med de nye automatiserede arbejdsprocesser har Millarco International sparet sig selv for mange manuelle processer, hvilket giver dem tid til at fokusere på at skabe mere værdi for deres forretning og for deres kunder. Salgsafdelingen har nu mere tid til at skabe nye kunderelationer og pleje de eksisterende kundeforhold. Den nye Dynamicweb-løsning har fået mange positive reaktioner for dens brugervenlighed, både fra Millarco Internationals kunder og fra medarbejderne, der arbejder med løsningen in-house.

"Det er en meget dynamisk løsning. Vi er ude over de manuelle processer, og det gør det til en meget, meget nemmere og meget, meget hurtigere proces at være kunde hos os."
- Carsten Fonnesbæk, Marketingansvarlig, Millarco International A/S