Milestone

Konfiguration af produkter med integration til Dynamics NAV

Udfordring

Milestone er førende leverandør af video management-software og hardware til overvågning. Siden 1998 har de leveret high quality business video platform software, men sælger i dag også hardware til videoovervågningen. Grundet de konstant voksende krav til overvågning og sikkerhed har Milestone en voldsom produktudvikling. Den danske virksomhed har fortsat hovedsæde i Danmark, men leverer til det meste af verden og har i dag 750 ansatte og mere end 150.000 installationer på verdensplan.

Pga. effektiv produktudvikling gav en tidligere IT-løsning kunderne mulighed for at sammensætte en ordre, der rent teknisk ikke kunne leveres. Milestone effektive udvikling af både hardware og software til videoovervågning, gav nemlig kunderne løbende mulighed for nye produktsammensætninger. Sammensætninger der satte større krav til Milestone’ IT-løsning. Der var derfor behov for en ny integreret e-com løsning.

Milestone’ tidligere site var en egenudviklet løsning. I første omgang var behovet og ønsket derfor at flytte løsningen over på en standardplatform, og derigennem løfte sitets tekniske formåen. I takt med at processen skred frem, steg også behovet for et forretningsmæssigt løft. Derfor kom UX, design og brugerrejsen i fokus i lige så høj grad som det tekniske.

Dynamicweb som løsning

Dynamicweb er blevet udnyttet til fulde i løsningen:

· Der er anvendt mange standardkomponenter, hvilket har begrænset mængden af tilpasninger
· Integration til Think Tecture, Microsoft Dynamics NAV, Salesforce og intern licens-database
· Brugen af specialkode har været begrænset, og dermed gjort løsningen fleksibel og nem at redigere, udvide og anvende
· Integration til Think Tecture. Think Tecture er en single sign-on service, der sikrer at brugerne kan anvende samme login- oplysninger på tværs af forskellige platforme. Dette var nødvendigt, da Milestone har mange forskellige sites og kontaktpunkter, herunder bl.a. et e-com site, website og site for licens download
· E-com sitet anvendes af bl.a. Milestone’ distributører og interne supportmedarbejdere, men den nye løsning gør det nemt at udvide til at forhandlere også kan anvende sitet. Det er dermed fremtidssikret
· Milestone’ data er ’levende’ og ændrer sig dermed konstant, hvorfor det var vigtigt, at brugeren altid blev præsenteret for den nyeste data i form af priser og konfigurationsmuligheder. Når brugeren åbner et flow i brugerrejsen er Dynamicweb derfor direkte integreret til Microsoft Dynamics NAV, som yderligere er integreret til Salesforce og den interne licens-database. Dette gør, at de informationer og valg som kunden præsenteres for altid er korrekte og opdaterede
· Milestone’ valg af Dynamicweb som E-commerce platform, kan ses som en blåstempling hvad angår sikkerhed. Som verdens største producent af hardware og software til videoovervågning er det nemlig helt essentielt at vælge en platform med høj sikkerhed.

Resultater

Selve bestillingsprocessen kan være meget kompleks. Der var derfor fokus på at gøre bestillingsprocessen så nem, overskuelig og hurtig som mulig. Valget faldt på flow-navigation, frem for step-by-step og dropdown checkboxes, som Milestone tidligere anvendte.

Dette skyldtes, at brugeren ved flow-navigation kun blev præsenteret for få valg ad gangen og at disse valg var med til at forme den videre brugerrejse. På den måde blev brugerrejsen individuel og gennemskuelig. Designet gør det desuden muligt for brugerne nemt og hurtigt at se og ændre tidligere valg.

Flow-navigationen er konfigureret, så brugeren ikke kan foretage valg, der rent teknisk IKKE er muligt. Dette var en væsentlig udfordring ved den tidligere løsning.

Flow-navigationen er desuden valgt ud fra tanken om, at dette lægger op til at tilkøbe ad-ons og support i takt med at brugeren bevæger sig gennem flowet.

For at sikre den bedst mulige løsning er sitet løbende i udviklingsprocessen blevet brugertestet af udvalgte kunder. Her blev det bl.a. bekræftet, at flow-navigationen gjorde indkøb langt mere overskuelig.

SMARTPAGE stod for både design af front-end og back-end i løsningen.
Milestone
Kunde
Milestone
Lokation
Denmark
Segment
B2B, Distribution, Dynamics NAV
Website
www.milestonesys.com/da
Partner
Smartpage

Lignende cases