Lopolight

B2B webshopløsning med integration til Dynamics NAV og varedata samlet i PIM

Udfordring

Lopolight leverer navigationslys til sejlere i hele verden. De designer og producerer LED-navigationslys, kontrol- og overvågningssystemer og anden belysning til brug på yachter, superyachts, flådefartøjer, arbejdsbåde og andre kommercielle fartøjer.

De havde brug for en fornyelse af deres website samt at få omdanne deres varekatalog til en B2B webshop.

Udgangspunktet for deres kunder er forskelligt, hvilket løsningen også skulle afspejle. Det har derfor været vigtigt for Lopolight at få en webshopløsning, hvor kunderne bliver guidet i en retning af de varer, der passer til deres fartøj.

Dynamicweb som løsning

Lopolight har fået en B2B webshopløsning baseret på en tilpasset Dynamicweb Rapido-løsning med integration til deres ERP-løsning, Dynamics NAV, og deres varedata er blevet samlet i en PIM-løsning.

For at guide kunderne hen til de rigtige produkter, er der blevet tilføjet en brugervenlig filtrering, så brugeren kan klikke kategorier til og fra for at få en specificeret varevisning. Fx kan der vælges bådtyper og bådstørrelser, hvilket har stor betydning, når der skal bestilles navigationslys.

Produkterne vises i oversigten med en aktuel lagerstatus og en pris i brugerens valuta. Evt. rabatter vises direkte i oversigten samt i kurven. Når kunden er logget ind, vil der også være adgang til at hente fakturaer og kontoudtog.

Resultater

Med den nye B2B webshopløsning er det blevet nemmere for Lopolights forhandlere og kunder i hele verden at få adgang til information om produkter, priser, lagerstatus m.m. samt at bestille varer.

Ved at samle varedata i en PIM-løsning har Lopolight fået bedre kontrol over deres varekatalog, og samtidig har de fået et værktøj, der gør det lettere at berige og vedligeholde produktinformationerne i webshoppen.
Lopolight
Kunde
Lopolight
Lokation
Danmark
Segment
B2B, CMS, PIM, Manufacturing, Dynamics NAV
Website
www.lopolight.com
Partner
Easyflow Agency

Lignende cases