Lauridsen

Tre forskellige webshops, 2 separate PIM-varehuse og tre sprog – alt sammen i én webløsning.

Udfordring

I 2018 formulerede Lauridsen en ny strategi med 3 must-win-battles. De ville øge deres omsætning, øge kundetilfredsheden og øge medarbejdertilfredsheden.

Dengang havde de en forældet webløsning og et tidskrævende produktdata-workflow. Desuden ville de gerne udvide forretningen og begynde at sælge på det polske marked, hvor de i forvejen havde opbygget deres egen produktion.

Derfor besluttede de at kigge efter en ny webløsning, der ville lade dem håndtere produktdata mere effektivt, skalere forretningen til nye markeder og give endnu bedre kundeoplevelser.


Dynamicweb som løsning

Lauridsen har nu en Dynamicweb-løsning, udviklet af vores partner No Zebra, med tre forskellige webshops, to separate PIM-varehuse og tre sprog – alt sammen i én webløsning.

Med det nye PIM-system bliver al produktdata håndteret i ét effektivt system, hvilket har gjort det let at overskue 5.000 varenumre. En anden fordel ved PIM er, at time-to-market er hurtig, og Lauridsen kan nu med få klik oprette, opdatere og oversætte produktdata, så alt er up-to-date. Dermed er ikke langt fra produktidé til produktlancering – hvad enten det er i Danmark eller Polen.

Der er nu en tæt integration mellem deres ERP-system og webløsning. De tre webshops har desuden en loginfunktion, der giver kunder individuelle priser baseret på data fra Lauridsens ERP-system, Visma Business.

Alle webshops er i et responsivt design, hvilket var vigtigt for brugeroplevelsen. Lauridsen har mange forskellige målgrupper, og for eksempel er det vigtigt for installatøren, at han via sin smartphone kan finde den nødvendige dokumentation og vejledning, når han står i en brønd.

Resultater

Takket være PIM-systemet og ERP-integrationen bruger Lauridsen nu mindre tid på manuelle processer og mere tid på at skabe værdi for forretningen. Websitetrafikken er vokset for alle de tre webshops, især på www.lrt.dk, hvor trafikken er vokset med over 300 %.

I forhold til de tre must-win-battles kan Lauridsen mærke en forbedret medarbejdertilfredshed, da mange vanlige arbejdsgange nu er automatiseret og effektiviseret. De får positiv feedback fra slutbrugerne, og deres omsætning på tværs af organisationerne er tilmeld steget.

Du kan se de tre webshops her:
www.lhi.dk
www.lrt.dk
www.lhisolutions.com
Daniel Blicher Lauridsen, Marketing Projektleder, Lauridsen
"Jeg vil ikke sidde med flere forskellige systemer og rode rundt. Det er spild af tid. Der er ingen tvivl om, at PIM-systemet har gjort det let for os at overskue de 5.000 varenumre, som vi har."
- Daniel Blicher Lauridsen, Marketing Projektleder, Lauridsen
Lauridsen
Kunde
Lauridsen
Lokation
Varde, Danmark
Segment
B2B, CMS, PIM, Distribution, Visma
Website
lhi.dk
Partner
No Zebra ApS

Lignende cases