KRM AG

KRM AG er et salgs- og distributionsselskab ejet af Ecco Holding. Selskabet har til formål at sælge, markedsføre og distribuere Eccos varesortiment til ca. 300 Ecco forhandlere i 18 lande. Virksomheden har hovedsæde i Schweiz og distributionsselskab i Polen.

Udfordring

KRM ønskede en ny B2B ecommerce løsning, som skulle gøre det nemmere og mindre tidskrævende for deres forhandlere, at afgive skræddersyede ordrer via det komplette varekatalog.

KRM havde i forvejen en Dynamics AX ERP løsning, men ønskede at optimere ordreflowet ved at udstille deres forretningsprocesser på en effektiv og brugervenlig måde. Derfor var der behov for en ny løsning, som kunne integrere med Dynamics AX og vise produkter, varianter, sortimenter, ordrer og live kundespecifikke priser.

Dynamicweb som løsning

I samarbejde med Dynamicweb har KRM skabt en ny B2B forhandlerportal med AX integration, som er i stand til at understøtte forhandlerne med høj brugervenlighed, effektive søgefacetter, personlige sortimenter, adgang til tidligere ordrer og mulighed for at generere lister med favoritprodukter.

Den nye ecommerce løsning er bygget på Dynamicweb All-in-One platformen og integreret til KRMs produktdatabase i Dynamics AX. Det betyder, at al produktinformation håndteres det samme sted, og at informationerne kan krydspubliceres til forskellige sortimenter og forhandlere på baggrund af sæsonen og butikkerne fysiske placeringer.

Løsning gør desuden forhandlerne i stand til at tilgå og søge det komplette produktkatalog med cirka 4.000 unikke produkter i forskellige størrelser og sortimenter, og den giver samtidig KRM fuld kontrol over lagerlogistik, opfyldning og returordrer.

Resultater

Den nye B2B portal samler 305 forskellige detailbutikker, 610 brugere og cirka 4.000 unikke produkter og 29 forskellige sortimenter. Den gør KRM i stand til at udstille deres forretningsprocesser, så forhandlerne får adgang til selvbetjeningsværktøjer som specifikke priser, favoritprodukter, genbestilling, tidligere ordrer og fakturaer.

Via den nye portal kan forhandlerne nu afgive skræddersyede ordrer ved at kombinere de specifikke produkter, størrelser og varianter, som de mangler i butikken – alt sammen via et nyt og optimeret ordreflow, som både sparer tid og ressourcer.
KRM AG
Kunde
KRM AG
Lokation
Schweiz
Segment
B2B, Distribution, Dynamics AX
Website
webstore.krm.ag/

Lignende cases