Kjær & Sommerfeldt

Kjær & Sommerfeldt er Kongelig Hofleverandør og har med Københavns ældste vinhandel solgt vin siden 1875. De er en af landets mest betydningsfulde leverandører til hotel & restaurations-sektoren og erhvervslivet, og de leverer vin til mere end 1.200 virksomheder og 1.500 hoteller, restauranter og caféer.

Udfordring

Kjær & Sommerfeldt har haft stor succes ved at implementere PIM systemet Perfion. Da Perfion let integreres med Dynamicweb var valget af ny platform til deres B2C løsning en strategisk beslutning.

Dynamicweb giver mulighed for både loyalitetsskabende programmer og målrettet kommunikation, hvilket betyder, at deres digitale kommunikationsstrategi bliver mere fuldendt ved at give en målrettet og personaliseret dialogmarkedsføring baseret på automatiseret mailudsendelser.

Dynamicweb som løsning

Webshoppen har fået nyt grafisk design med fokus på brugeroplevelse og konvertering, og det er blevet nemmere at navigere frem til den ønskede vin, spiritus eller event med en mere effektiv søgefunktion og avanceret filtrering. Derudover er der kommet en forenklet købsproces, der i højere grad guider brugeren igennem købet i webshoppen.

Webshoppen er udviklet på Dynamicweb og integreret til både Perfion og Microsoft Dynamics NAV. Der er arbejdet intensivt med optimering og performance på løsningen, samt strukturering af visuel information, så det præsenteres bedst muligt.

For at imødekomme brugernes behov og øge brugeroplevelsen på tværs af forskellige platforme, desktop og mobile enheder er løsningen opbygget i responsive design. Dette har været af afgørende betydning for at kunne øge salget markant og nå ud til de mange kunder rundt om i Danmark.

Resultater

Løsningens performance
4-dobling af omsætningen siden lancering i marts
Antallet af transaktioner er steget med 500%
Filterbaserede visninger med facetter (typer, land, distrikt, områder, druer, pris, smagsretning, rating, producent, passer til og årgang)
Gavekort og rabatkoder
Eventkalender med købsfunktion
Eksklusiv præsentation af producenter
Integration til NAV og Perfion

Integration med både NAV og Perfion
Al berigelse af produktinformationer foregår i Perfion med nedarvning af informationer som optimerer den interne arbejdsproces med bl.a. lancering af nye årgange af vinene.
Undgår manuel håndtering af data og fejlindtastninger.
Modtager webordrer i realtid, der betyder hurtigere ekspeditions- og leveringstider.
Replikerer priser og rabatsatser fra NAV, der gør det muligt at beregne korrekt ved forespørgsel på shoppen.
Kjær & Sommerfeldt
Kunde
Kjær & Sommerfeldt
Lokation
Danmark
Segment
B2C, PIM, Retail, Dynamics NAV
Website
www.kjaersommerfeldt.dk/
Partner
Smartpage

Lignende cases