Juul’s Vin & Spiritus

Fuldt integreret B2B/B2C webshop med PIM og Dynamics NAV samlet i én løsning.

Udfordring


De manglede først og fremmest overblik over deres data. Førhen har Juul’s Vin og Spiritus haft to separate B2B og B2C webshops. Det gav nogle tidskrævende udfordringer, som fx:

• De brugte meget tid på vedligeholdelse af deres data
• Brugte flere manuelle ressourcer på at holde overblik over produkter
• Det var en tidskrævende manuel proces at levere data til samarbejdspartnere

Juul’s Vin og Spiritus havde derfor behov for en integreret e-handelsløsning, hvor de kunne samle deres B2B og B2C webshop i én løsning samt effektivisere processerne med vedligeholdelse og berigelse af produktdata.

Det krævede samtidig et brugervenligt og imødekommende website, som skulle være i stand at formidle deres produkter og services for både B2B og B2C kunden.

Dynamicweb som løsning


I samarbejde med deres partner Co3, fik Juul’s Vin og Spiritus implementeret en ny Dynamicweb All-in-One løsning, der samler deres B2B og B2C handel i én webshop. Med integration til Dynamics NAV og Dynamicweb PIM, har de nu en fuldt integreret webshop, som erstatter mange manuelle arbejdsgange med automatiserede workflows.

Juul’s Vin og Spiritus bruger PIM til at holde styr på, berige og overføre produktdata, mens integrationen til Dynamics NAV gør det muligt at vise individuelle priser til den enkelte kunde. Den nye samlet webshop tilbyder en nem og overskuelig navigation for både B2B og B2C brugere, og tilpasser automatisk indholdet derefter.

Denne løsning er en del af en ny og mere strategisk tilgang til digitalisering af salget hos Juuls Vin og Spiritus. Co3 og Juuls har i fællesskab udarbejdet formuleret en digital strategi i en række faser.

Etableringen af PIM i Dynamicweb er første step og skaber fundamentet for de øvrige indsatser.

Resultater


Juul’s Vin og Spiritus forventer at få et bedre overblik over deres produktdata og kommer til at spare tid i vedligeholdelsen og berigelsen af deres data. Det giver en nem og enkel hverdag, hvor de har alting samlet i én platform.

Den digitale strategi giver Juuls et roadmap for den videre digitalisering af salget. Integrationen til Dynamicweb PIM og Dynamics NAV vil generelt sikre overskuelige produktsektioner for kunderne, mens de hos Juul’s Vin og Spiritus oplever en markant optimering i de daglige arbejdsgange med besparelse af værdifulde ressourcer, som i stedet kan allokeres og udnyttes andre steder i virksomheden.

Derudover er den digitale brugeroplevelse forbedret, da det bliver endnu nemmere for både nye og eksisterende B2B og B2C kunder at indhente information om produkter, priser, mv. Den forbedrede b2b shop kommer til at spare resourcer som kan reinvesteres i udvikling af salget på både eksisterende og nye kunder.

OM JUUL'S VIN & SPIRITUS
I 1926 kunne man første gang finde Juul’s Vin og Spiritus på gaden. Siden da er de gået fra at være en lille lokal forretning til at være en velanset, traditionel men moderne og landsdækkende vinhandel. Juul’s Vin og Spiritus er en B2B virksomhed som leverer vin og spiritus til firmaer, hoteller, barer og restauranter. De sælger også til den private forbruger.
Juul's Vin og Spiritus
Kunde
Juul's Vin og Spiritus
Lokation
Denmark
Segment
B2C, B2B, PIM, Distribution, Dynamics NAV
Website
https://www.juuls.dk/
Partner
Co3 A/S

Lignende cases