INOX

INOX sælger plader og rør i rustfrit stål. Men de skærer også materialerne ud efter kundens eget ønske. Det har de gjort siden 1978 for bl.a. danske Danfoss fra deres lokaler i Ry ved Aarhus.

Udfordring

Da INOX kom til Dynamicweb partner DIS/PLAY, havde de et klart behov for fornyelse. De ville have flere kunder til at købe varer og services online. De oplevede, at deres konkurrenter var blevet mere og mere digitale, og kunderne efterspurgte, at de kunne købe varer online. I takt med den øgede konkurrence på markedet indså INOX også, at de var nødsaget til at skille sig ud fra konkurrenterne. Så de fik en gedigen make-over. En helt ny visuel identitet.

Målet var at få flere kunder online og få frigivet tid til de ansatte. De ansatte skulle i stedet bruge mere tid på fortsætte de gode relationer til kunderne.

Dynamicweb som løsning

INOX og DIS/PLAY blev enige om, at lave et nyt Dynamicweb site, der indeholdt en webshop med en ajourført varebeholdning. Shoppen bygger på en Dynamicweb 'All in One platform' og bruger 'Integration framework' til at integrere kundens ERP med Dynamicweb-platformen. Løsningen er et rigtig godt eksempel på, hvor langt man kan komme med en Dynamicweb løsning uden at skulle kode særlig meget.

Men arbejdet stoppede ikke der. Der var noget, der manglede. INOX kunne ikke genkende sig selv. Det digitale univers var ikke fulgt med den analoge verden. Derfor lavede DIS/PLAY en helt ny corporate identitet til dem, som skulle skinne igennem på alle mediekanaler. Fra autosignatur til bannere, logo, tekst, design, udendørs kampagner og billeder. Målet var at få implementeret virksomhedens personlige udtryk og få det til at lyse igennem alle kanaler.

Resultater

I samarbejde med INOX har DIS/PLAY formået at lave en helt ny hjemmeside for virksomheden med fokus på salg - inkl. en ny visuel identitet på tværs af alle mediekanaler, så INOX i dag udtrykker det, de gerne vil: En moderne virksomhed med tætte kunderelationer.

I øjeblikket er INOX i fuld gang med at brande deres produkter og få søgemaskineoptimeret deres site inox.dk. De måler antallet af besøgende på deres site i Google Analytics, og de er glade for, at deres digitale tilstedeværelse nu matcher dem og deres forretning.
John Søften Sørensen, Økonomichef, INOX
"Vi er meget glade for vores nye hjemmeside. Nu kan vi også genkende os selv som virksomhed, digitalt. Og vores kunder kan bedre finde de produkter, de søger ."
- John Søften Sørensen, Økonomichef, INOX
INOX
Kunde
INOX
Lokation
Danmark
Segment
B2B, Manufacturing
Website
www.inox.dk
Partner
AKQA

Lignende cases