Hummel

Hummel er et velkendt dansk mode- og sportsbrand med en global tilstedeværelse og kontorer i Danmark, Tyskland Storbritannien og Tyrkiet.

Udfordring

For at sikre online vækst på nye og eksisterende markeder besluttede Hummel at lede efter en ny B2B Ecommerce-løsning.

Hummel var på udkig efter en ny B2B Ecommerce-løsning, der spillede 100 % sammen med deres nye ERP-platform, Microsoft Dynamics Nav og Pebblestone Fashion, og derved reducerede de tunge, manuelle workflows, der vedligeholdt og opdaterede deres omfattende produktinformationer. På samme tid skulle det være let at administrere de mange produkter med mange varianter og detaljerede produktinformationer.

Forhandlere skulle også være i stand til at se deres meget specifikke sortiment, prisinformationer og lagerbeholdning direkte fra ERP-systemet.

Den nye Ecommerce-platform skulle også inkludere en produktkonfigurator, der ville lade forhandlere designe unikt sportstøj til de lokale sportshold.

Dynamicweb som løsning

For at komme i mål med deres ambitioner valgte Hummel Dynamicwebs platform, både til B2B og B2C. På den måde sikrer de synergi ved at bruge den samme integration fra ERP og PIM til både B2B og B2C.

Den enkeltstående Dynamicweb-løsning reducerer risikoen for fejl ved at opretholde to adskilte online platforme.

Dynamics NAV og Pebblestone Fashion-løsningen dækker alle nødvendigheder fra pre-sales til supply chain, derunder planlægning, design, sourcing, køb, logistik, lagerstyring og finansstyring.Dynamicweb-platformen tilbyder visninger af relevante produkter og målrettet indhold til de mange forskellige kundesegmenter, og platformen sikrer en gnidningsfri købsoplevelse, selv med Hummels vidtrækkende produktsortiment.

Oven i alt dette har forhandlere muligheden for at konfigurere unikt og individuelt sportstøj, hvilket giver slutbrugerne præcis det design, de vil have. Produktkonfiguratoren er baseret på 100 % standard Dynamicweb.

Resultater

Baseret på de mange effektiviseringer og omkostningsreduceringer har Hummels nye Dynamicweb-løsning sikret et godt afkast på investeringen. Den har lettet arbejdsbyrden ved at opdatere priser og produktinformationer i flere systemer.

Derudover har B2B-platformen givet forhandlere muligheden for at se leveringstider og midlertidigt udsolgte produkter.

Den nye online bestillingsproces er optimeret til at give forhandlerne et ekstremt hurtigt overblik over de mange forskellige varianter og modeltyper gennem en meget brugervenlig visning, der også viser lagerbeholdning og leveringsdato.
Hummel
Kunde
Hummel
Lokation
Denmark
Segment
B2C, B2B, PIM, Manufacturing, Dynamics NAV
Website
hummel.dk/
Partner
NORRIQ A/S

Lignende cases