HP Schou

HP SCHOU er en international virksomhed med knap 10.000 produkter, der sælges i 37 lande og på fire forskellige sprog indenfor nonfood-varer med sortiment inden for DIY, Home & Kitchen, Outdoor og Garden & Leisure.

Udfordring

HP Schou havde et ønske om digitalisering med formål at optimere interne processer, nå ud til flere potentielle kunder og imødekomme deres kunders behov for at kunne handle når som helst og hvor som helst på en webshop.

HP Schou er en stor international virksomhed, der har måtte sande på den hårde måde, at en hvilken som helst webshop ikke kan dække deres behov - de har lukket to webshops inden for kort tid, som ikke virkede efter hensigten. Integrationer til deres to ERP systemer og PIM system Perfion, kundespecifikke priser og fragtaftaler, mange produkter og sprog, visning af lagerbeholdning, sortimentsstyring, osv. har været en udfordring.

Derudover ønskede HP Schou at aflaste deres forhandlere ved at åbne op for en B2C reservedelsshop, således slutkunderne selv kan bestille og betale reservedele direkte på hpschou.com.

Dynamicweb som løsning

HP Schou valgte PicoPublish’ PIM Commerce, der er en køreklar webshop bygget på Dynamicweb. De havde allerede PIM systemet Perfion, og PIM Commerce var et oplagt valg, bl.a. fordi shoppen har en færdig integration til Perfion. PIM Commerce kan derudover også integreres til andre systemer som fx ERP systemerne AX og NAV.

HP Schou har fået en driftssikker og brugervenlig webshop, således de kan tilbyde samme gode service, når deres kunder handler på shoppen, som når de kontakter deres salgs- eller marketingafdeling. Kundernes individuelle priser og fragtaftaler følger dem selvfølgelig, når de handler i webshoppen. Kunderne har også et link til HP Schou’s billeddatabase, PIMedia, på webshoppen, så alt vedrørende produkterne er samlet ét sted. Manualer, sikkerhedsdatablade og videoer kommer også til at fremgå af shoppen. Nye kunder har fået mulighed for at oprette sig selv let og hurtigt på websitet.

Vedligeholdet af HP Schou’s webshop håndterer de fra Perfion. Der styrer de produktdata, megamenu, relaterede varer, alternative varer, udsalg/outlet, søgefunktion, reservedele, osv. Mange vedligeholdelsesprocesser af deres webshop er derfor kraftigt forenklet.

Resultater

Alle produkter i HP Schou’s PIM Commerce styres fra Perfion, hvilket har forenklet deres interne processer markant. Efter kun seks uger kunne HP Schou lancere deres danske webshop. Derefter fulgte den norske shop, så den svenske og sidst den internationale shop. På de første seks måneder med deres nye webshop, har de mere end fordoblet deres omsætning.
Sara Kjær-Lauridsen, Showroom & Marketing Manager, HP Schou
"På de første 6 måneder med vores nye webshop, har vi mere end fordoblet vores omsætning!"
- Sara Kjær-Lauridsen, Showroom & Marketing Manager, HP Schou
HP Schou
Kunde
HP Schou
Lokation
Danmark
Segment
B2C, PIM, Retail
Website
www.hpschou.com
Partner
Picopublish

Lignende cases