Udfordring
Frederikshavn Forsyning dækker samtlige forsyningsområder i Frederikshavn Kommune, og har kunder i alle aldersgrupper og samfundslag. Det stiller store krav til kommunikationen on- og offline. Forsyningen ønskede et meget tilgængeligt website, der på simpel og intuitiv vis gør det let for borgere og erhverv at finde information og foretage indberetninger.
Dynamicweb som løsning
Driftssikkerhed og stabilitet er nøgleord for Frederikshavn Forsyning, som derfor ønskede et closed source CMS. Frederikshavn Forsyning valgte i samarbejde med partneren, Clienti Digital, Dynamicweb All-in-one som platform for virksomhedens website.
Der er lagt stor vægt på at skabe et simpelt informationshieraki og interaktionsdesign, der gør det let for brugeren at finde det hun søger. Forsiden er eksempelvis reduceret til det mest nødvendige med fem tydelige genveje til de forskellige forsyningsområder og klar kommunikation af eventuelle driftsforstyrrelser.
Ligeledes er det, via computeren eller telefonens GPS-position, super simpelt at finde den nærmeste genbrugsplads. Og så er designet selvfølgelig responsivt, så det tilpasser sig brugerens enhed.
Dynamicweb løsningen er integreret med KMDs portal for afregning og indrapportering af måleraflæsninger for borgere og erhvervsdrivende i Forsyningens område.
Der er lagt stor vægt på at skabe et simpelt informationshieraki og interaktionsdesign, der gør det let for brugeren at finde det hun søger. Forsiden er eksempelvis reduceret til det mest nødvendige med fem tydelige genveje til de forskellige forsyningsområder og klar kommunikation af eventuelle driftsforstyrrelser.
Ligeledes er det, via computeren eller telefonens GPS-position, super simpelt at finde den nærmeste genbrugsplads. Og så er designet selvfølgelig responsivt, så det tilpasser sig brugerens enhed.
Dynamicweb løsningen er integreret med KMDs portal for afregning og indrapportering af måleraflæsninger for borgere og erhvervsdrivende i Forsyningens område.
Resultater
For at skabe et mere brugervenligt og intuitivt website, har Frederikshavn Forsyning og Clienti Digital valgt at tage udgangspunkt i Forsyningens tilstedeværelse rundt om borgerne, og på den måde designe websitet, så det kredser om netop borgeren eller erhvervsbrugeren. Dette fokus får bl.a. liv med fotos af Forsyningens medarbejdere og anlæg, så brugeren lettere kan identificere sig med virksomheden og dens virke. På den måde viser man samtidig Forsyningens nye ansigt som én samlet multifacetteret moderne virksomhed, der tager hånd om alt omkring husstandens og virksomhedens forsyning.
Vigtigst af alt, så tilbyder websitet enkel og intuitiv navigation og søgning, hvilket gør det nemt for brugerne at finde frem til de essentielle information på sitet. Den digitale tilgængelighed kombineret med det optimerede informationsflow betyder, at Frederikshavn Forsyning nu kan levere en langt bedre digital kundeservice, og derfor minimere det manuelle resourceforbrug, som før blev brugt på traditionelle kundehenvendelser og forespørgsler via telefon og mail.
Vigtigst af alt, så tilbyder websitet enkel og intuitiv navigation og søgning, hvilket gør det nemt for brugerne at finde frem til de essentielle information på sitet. Den digitale tilgængelighed kombineret med det optimerede informationsflow betyder, at Frederikshavn Forsyning nu kan levere en langt bedre digital kundeservice, og derfor minimere det manuelle resourceforbrug, som før blev brugt på traditionelle kundehenvendelser og forespørgsler via telefon og mail.