Udfordring
Websitet skal fungere som et online katalog og vise kunden de forskellige valg, der tilbydes hvert møbel f.eks. finish og materialer samt alle produkt specifikationerne. Møbeldesignere spiller en stor rolle i virksomhedens fokus, derfor er storytelling en afgørende del af brugeroplevelsen.
Produktlistene skal være dynamiske og tillade brugeren at navigere gennem kategorier og filtre. Et andet centralt element i denne hjemmeside er billedbanken til forhandlere der giver dem mulighed for at downloade produkt billeder i høj og lav opløsning med et interface med kategorier, filtre, etc. som i produktlisterne. Brugeren skal kunne udvælge billeder og downloade filerne samlet i zip-fil.
Bag partner login ligger område med professionelt materiale til partnere.
Fredericia Furniture sælger via forhandlere til kunderne, og derfor bør brugeren være i stand til nemt at finde en forhandler. Til dette ønskes et interaktivt kort med alle forhandlere, filtreret med private/business og med integration af forhandlere fra NAV.
Websitet skulle være på flere sprog og fungere på alle skærmstørrelser.
Produktlistene skal være dynamiske og tillade brugeren at navigere gennem kategorier og filtre. Et andet centralt element i denne hjemmeside er billedbanken til forhandlere der giver dem mulighed for at downloade produkt billeder i høj og lav opløsning med et interface med kategorier, filtre, etc. som i produktlisterne. Brugeren skal kunne udvælge billeder og downloade filerne samlet i zip-fil.
Bag partner login ligger område med professionelt materiale til partnere.
Fredericia Furniture sælger via forhandlere til kunderne, og derfor bør brugeren være i stand til nemt at finde en forhandler. Til dette ønskes et interaktivt kort med alle forhandlere, filtreret med private/business og med integration af forhandlere fra NAV.
Websitet skulle være på flere sprog og fungere på alle skærmstørrelser.
Dynamicweb som løsning
Projektet er stærkt knyttet til Perfion, hvor alle produkt og materiale let beriges med data og billeder, datablade og tegninger. Herfra styres desuden sorteringen af produkter, designer og indholdet i billedbanken.
Herfra integreres fra Navision, hvor bl.a. materiale og produktrelationer hentes. Info om forhandlere integreres direkte til Dynamicweb.
Alle produktdata, billeder og materialedata i Dynamicweb importeres fra Perfion. Integrationerne er scheduleret og søgningen benytter det nye indeks i Dynamicweb.
Den nye løsning gør stor brug af item lister, så indhold kan genbruges på flere sider således at Fredericia kan vedligeholde indholdssiderne på den mest enkle måde f.eks. nyheder, medarbejdere og projekter.
Løsningen er udarbejdet i samarbejde med Onkel Grey på designdelen.
Herfra integreres fra Navision, hvor bl.a. materiale og produktrelationer hentes. Info om forhandlere integreres direkte til Dynamicweb.
Alle produktdata, billeder og materialedata i Dynamicweb importeres fra Perfion. Integrationerne er scheduleret og søgningen benytter det nye indeks i Dynamicweb.
Den nye løsning gør stor brug af item lister, så indhold kan genbruges på flere sider således at Fredericia kan vedligeholde indholdssiderne på den mest enkle måde f.eks. nyheder, medarbejdere og projekter.
Løsningen er udarbejdet i samarbejde med Onkel Grey på designdelen.
Resultater
Fredericia Furniture er nu i stand til at servicere deres forhandlere, partnere og kunder med en masse relevante oplysninger og historier om de enkelte produkter: Hvem designeren er, hvad der er tilgængeligt i samme kollektion, materialer etc. Partnerne kan nemt downloade en masse af materialer og billeder i høj opløsning til brug i pressen og medierne i zippede filer.
Fredericia Furniture er nu i stand til at fastholde sin omfattende indhold på flere niveauer. Websitets interaktivitet og slanke design gør det muligt for virksomheden at samle sine kunder og partnere i en ny og moderne måde, mere egnet til sin filosofi med vægt på design og engagerende indhold.
Fredericia Furniture er nu i stand til at fastholde sin omfattende indhold på flere niveauer. Websitets interaktivitet og slanke design gør det muligt for virksomheden at samle sine kunder og partnere i en ny og moderne måde, mere egnet til sin filosofi med vægt på design og engagerende indhold.

"We chose Dynamicweb and Perfion PIM because it works seamlessly with Dynamics NAV and because we can easily adapt it to our business. We can model our product data and create screen views and tabs ourselves as we please. Now we are no longer dependent on expensive consulting services. We created the first price list with Perfion in 2011 and the investment has long since paid off."
- Hanne Skovbo, S&OP Manager, Fredericia Furniture