Flying Tiger

Forenkling af indkøbssystem med 25.000 produkter til 900 butikker

Udfordring

Flying Tiger har på verdensplan over 900 fysiske butikker. Disse bestiller hver især varer hjem igennem Flying Tiger Copenhagens interne indkøbssystem. Indkøbssystemet er derfor et uundværligt værktøj i den daglige drift, hvorfor stabilitet, funktionalitet og hastighed er et must.

Flying Tiger Copenhagen har derfor behov for et indkøbssystem, der kan spare medarbejdernes tid og gøre bestillingen af nye varer lettere, enklere og mere overskuelig.

Der var derfor et stærkt ønske om at optimere det interne indkøbssystem. Kravet til en ny partner var en stærk teknisk profil, der kunne løfte opgaven med både at servicere og videreudvikle det omfattende indkøbssystem med mange komplicerede integrationer. Og samtidig give brugervenligheden et løft, så alle butiksmedarbejdere, uanset alder og nationalitet, nemt og hurtigt kan betjene indkøbssystemet. Her faldt valget på SMARTPAGE.

Dynamicweb som løsning

Da SMARTPAGE overtog løsningen var opgaven straks at forbedre platformens stabilitet og performance. Herefter skulle hele sitet ’løftes’ til en mere brugervenlig og funktionsholdig løsning. Dette medførte bl.a. følgende løsninger:

o De enkelte butiksmedarbejdere bliver mødt af deres eget dashboard med informationer om den enkelte butik. Det betyder, at indkøberen fra f.eks. København og London ikke får vist de samme informationer, da de er tilknyttet forskellige lagre. o Personlige dashboards der gør det muligt at personificere indholdet baseret på data o Avancerede filtrerings- og søgemuligheder: - med over 25.000 produkter var der behov for et avanceret søgesystem - på forsiden kan brugeren nu søge på produkter via en udvidet ’type-a-head’ søgefunktion, der viser produkterne medens brugeren skriver videre. - Ved siden af de foreslåede produkter vises de kategorier som søgningen falder indenfor. Hvis brugeren f.eks. har søgt på dækkeservietter, vises kategorien ’home’ i venstre side. Under hvert produkt vises desuden produktdata – så som lagerstatus, billede osv. for det enkelte produkt - Under ’produkter’ finder brugeren en top-filtrering, der giver plads til at opstille tabellen med de mange produktdata på en overskuelig måde. Filtreringen giver her brugeren mulighed for at sammensætte forskellige søgninger – såsom smykker og chokolade – hvorefter alle produkter indenfor hver af disse områder vises. - De kan også søge på overkategorier/grupper såsom køkkenting, legetøj, sæson (jul) og lign. Søgefiltreringer der gør det muligt at komme meget langt ned i søgningen. o Notifikationer der sikrer brugerens opmærksomhed: tidligere læste brugerne ikke de nyheder der blev sendt ud. Nu er der nyhedsboks på forsiden, der vha. notifikationer gør brugeren opmærksom på ulæste nyheder o Mulighed for at udsende driftsbeskeder: vigtige driftsbeskeder kommer nu ud som alerts i form af en rød bjælke i toppen af shoppen, som de selv kan styre teksten og varigheden på. o Hurtig printning af labels: labels, så som prisskilte, kan i dag på let og enkel vis printes ud af brugeren. Brugerne kan via søgeværktøjerne søge på de produkter, som mangler prisskilte, og under hele processen er der mulighed for at tilføje yderligere produkter.

Resultater

Hastighed har været i højsæde under hele udviklingen. Det var bl.a. vigtigt, at løsningen var hurtig og dermed sparede medarbejderne for unødvendig ventetid. Derfor bliver produktdataene nu forudindlæst. Det betyder, at, mens brugeren kigger på de første resultater, indlæses næste side automatisk, så når der tykkes næste kommer siden frem med det samme. Der er derfor ikke nogen latency på brugerens kald, trods et varesortiment der omfatter over 25.000 produkter.

Løsningen er custommade og udelukkende lavet ud fra Flying Tiger Copenhagens’ identitet. Alt er gennemtænkt ned til mindste detalje. Det betyder bl.a., at alle ikoner på sitet er håndplukket, så de matcher hinanden og Flying Tiger Copenhagen’s identitet. Alle disse ikoner er i SVG, hvilket gør løsningen hurtigere og mere skarp.

Flying Tigers ikoniske identitet er således overført til deres nye løsning, hvilket giver et æstetisk og brugervenligt udtryk.
Flying Tiger Copenhagen
Kunde
Flying Tiger Copenhagen
Lokation
Danmark
Segment
B2C, Manufacturing
Website
shop.dk.flyingtiger.com/
Partner
Smartpage

Lignende cases