B2C webshop med AX integration

Euronics er én af de største elektronikkæder i hele Europa med 11.000 butikker. Euronics i Danmark kan dermed tilbyde kunderne skarpe priser på elektronik samt eksempelvis installatørydelser. Sammenspillet mellem de fysiske butikker og den online platform er derfor vigtigt for Euronics.

Udfordring

Euronics’ udfordring er at få fremvist det brede sortiment af elektronik, hvidevarer m.m. på en overskuelig ecommerce platform, hvis design stemmer overens med den visuelle identitet i resten af Europa. Med de fysiske butikker skal der være et godt sammenspil mellem butik og online kunde. Ligesom at behovet for personalisering og produktanbefalinger skal kunne løses.

Dynamicweb som løsning

Med Dynamicweb er Euronics kommet i mål med den danske webshop på en platform, der er tilpasset kædens design og grafiske udtryk. Webshoppen er responsiv og er brugervenlig på desktop såvel som mobil og tablet. Dette er vigtigt på grund af virksomhedens mange mobile brugere.

Søgemotoren er en søgeintegration med Apache Solr som sikrer relevante søgeresultater til kunder, der bruger webshoppens søgefunktion. Raptor integration gør det muligt at anbefale skræddersyede produktfeeds til kunderne. Med disse to integrationer er kundens behov for produktsøgning og inspiration dækket godt ind.

Webshoppen kører også i alle butikker på instore tablets, så kunder nemt søge i det store produktsortiment.

Resultater

Euronics’ Dynamicweb Ecommerce løsning har løst behovet for et responsivt design på tværs af flere kanaler. Med et godt design og frontend markup er webshoppen blevet et online spejl af Euronics visuelle identitet. Webshoppen understøtter som ønsket også serviceydelser, de fysiske butikker samt tilbudsavisen, som Euronics gerne vil give opmærksomhed og hjælpe deres kunder med at lokalisere. Integrationen med de fysiske butikker gør det muligt for de lokale butikker at målrette tilbud og budskaber til deres lokale kunder.

Hubspot integrationen sørger for korrekt tracking, identificering af leads og marketing automation. Udover dette har Euronics fået en god omgang motion graphics til anvendelse i deres online marketing.

Se kort videopræsentation af Euronics løsningen lavet af inetdesign.

Euronics
Kunde
Euronics
Lokation
Denmark
Segment
B2C, Retail, Dynamics AX
Website
https://www.euronics.dk/
Partner
INET-DESIGN ApS

Lignende cases