El Salg

Med mere end 170 fysiske butikker fordelt over landet er El-Salg én af Danmarks største forhandlere af elektronik. Udover det meget brede produktsortiment har kæden også et veludviklet servicekoncept.

Udfordring

Med så stor repræsentation og så stort kendskab til kæden i hele landet, har El-Salg et massivt digitalt potentiale. Baseret på en omnichannel løsning vil El-Salg give kunden den samme købsoplevelse på tværs af kanaler uanset om kunden står i butikken eller sidder hjemme foran en skærm. Ved at udbrede det fulde produktsortiment og servicekoncept til alle butikker kan El-Salg øge omsætningen på alle deres salgskanaler.

Dynamicweb som løsning

El-Salg’s løsning i Dynamicweb har gjort det muligt at skabe en seriøs omnichannel strategi. Løsningen er en All In One Business platform og har en integration til ERP systemet, Axapta. Med en butiksintegration bliver kunderne koblet på en fysisk butik, som står for at levere den direkte service eller produktinstallation og som de også modtager nyhedsmails fra.

Løsningen har naturligvis et fremtidssikret, responsivt design som gør at webshoppen er god at navigere rundt på uanset om kunden sidder med en PC, tablet eller mobilskærm. Det responsive design er især relevant for El-Salg idet en del af deres omnichannel strategi er at have det online produktsortiment tilgængeligt for kunder og medarbejderne i butikkerne.

I den sammenhæng er webshoppen tilgængelig på instore tablets, så hver eneste El-Salg butik i Danmark har hele det online produktsortiment at vise frem til kunden. Den overskuelige produktfiltrering gør det nemt for kunden og for medarbejderne at finde rundt i det brede produktsortiment.

Løsningen har en intelligent søgefunktion baseret på Solr, der sikrer, at kunden meget hurtigt finder frem til de mest relevante produkter. Denne søger både i produkter og content, så den kan bruges til købsorienterede søgninger såvel som søgninger orienteret mod rådgivning.

Resultater

El-Salg er kommet i mål med deres omnichannel strategi ved at have en webshop som er tilstede og i brug i butikkerne i hele Danmark i form af instore tablets. Butiksintegrationen gør det muligt at holde fast i kunderne med lokale tilbud fra butikkerne. Det responsive design sikrer netop en funktionsdygtig og brugervenlig webshop uanset om kunden ser den fra en instore tablet eller sin egen smartphone.

El-Salg har en fuld Hubspot og Raptor integration. Hubspot integration har bl.a. produktwidgets, tracking, garanti og nyhedsbreve. Raptor sikrer visningen af anbefalede produkter i webshoppen på 3 niveauer, generelt, produktkategorier og produkter. Produktfeeds kan personaliseres og abandoned cart mails kan sendes ud.

Se kort videopræsentation af El-Salg løsningen lavet af inetdesign.

El Salg
Kunde
El Salg
Lokation
Danmark
Segment
B2C, Marketing, Retail, Dynamics AX
Website
elsalg.dk/
Partner
INET-DESIGN ApS

Lignende cases