Ege Carpets

En æstetisk, flot hjemmeside der skal inspirere og uddanne kunder

Udfordring


Ege Carpets stødte på flere problemer med deres gamle webshop.

Tidligere, når Ege Carpets skulle lancere en ny kollektion var de afhængige af, at produkterne blev givet en webkode dagen før lanceringsdatoen. Det betød også, at de først kunne begynde at berige deres nye produkter med billeder og beskrivelser på selve lanceringsdatoen. Det gjorde det umuligt at have alt data på de nye produkter klar til lanceringsdatoen. Resultatet blev ofte, at det sagtens kunne tage dage, at få en ny kollektion til at være helt opdateret på informationerne på de nye produkter. Det var et stort problem for Ege Carpets.

Mød Janis Pilgaard, der fortæller om det nye website projekt:



Bæredygtighed er en meget væsentlig del af Ege Carpets og det har altid været en stor del af deres DNA – helt tilbage fra grundlæggerens tid. De ønskede sig en webshop, hvor de bedre kunne forene deres mange bæredygtighedshistorier med deres mange produkter – hvad enten det er om produkter lavet af ECONYL, genanvendeligt plast eller fremstillingen af bæredygtige tæpper.

Deres kunder er primært arkitekter og designere, der arbejder på store B2B erhvervsprojekter. De er meget visuelt tænkende, og deres formål er at få deres projekter til at se æstetiske og indbydende ud. Derfor så Ege Carpets også et behov for at skabe en hjemmeside, hvor inspiration og drømme var i centrum hos kunderne.

Tidligere, når en kunde bestilte en fysisk vareprøve, så kunne der godt gå flere dage før sekrætariatet fik behandlet ordren og sendt bestillingen ud til sælgeren. Det ønskede de at effektivisere.

For at imødekomme deres kunders behov hyrede Ege Carpets Novicell til at lave en kundeanalyse, hvis formål var at få svar på de præcise behov, målgruppen har.

Dynamicweb som løsning


Efter en grundig kundeanalyse faldt valget på Dynamicwebs CMS løsning integreret med Dynamicweb PIM. Løsningen imødekommer deres ønske om at have en flot og æstetisk hjemmeside, der inspirerer og skaber drømme hos deres kunder. Den er skabt på Dynamicwebs CMS, hvor designet er skræddersyet til Ege Carpets behov. Samtidig sørger Dynamicweb PIM for at de nemt kan opdatere deres nye produkter og vedligeholde dem, de allerede har.

Dynamicweb PIM har nemlig gjort det nemt at skabe, vedligeholde og opdatere produkter. Med ekstra filtre på produkterne, kan kunden hurtigt finde det helt rigtige produkt til deres projekt.
Derudover har Ege Carpets implementeret et recolorering og viasualiseringstool, der gør det nemt for deres målgruppe at ændre farver på produkterne og se dem i virkelighedsligende 3D rum. Systemet er lavet i et tredjeparts program, som via nogle API løsninger nemt og smertefrit integrerer med Dynamicwebløsningen, så kunden ikke ville opleve at arbejde i forskellige systemer.

På den nye hjemmeside har de skabt en masse formularer, så det nu er nemt for kunden at komme i kontakt med den nærmeste salgsafdeling. Når en formular er udfyldt bliver kunden straks kontaktet af den salgsansvarlige i det land, kunden befinder sig i. Ligeledes når en kunde bestiller en fysisk vareprøve, så får den salgsansvarlige besked om det, og kan derfra kontakte kunden og sørge for, at den varer kunden beslutter sig for, lever op til projektets krav. Det optimerer deres kundeservice.

Derudover er det blevet meget nemmere at lancere en ny kollektion. 14 dage før lanceringsdatoen aktiverer de produkterne i deres ERP system, som er integreret til deres Dynamicweb løsning. Så snartt produkterne bliver indlæst i Dynamicweb PIM deaktiverer de produkterne. Derfra har de massere af tid til at berige produkterne med billeder, beskrivelser og filtreringsmuligheder. På selve lanceringsdatoen skal de blot aktivere produkterne i PIM-systemet, og den nye kollektion er lanceret med alle produkt data.

Under hvert produkt har de koblet en relevant historie om bæredygtighed. Den historie skal fortælle om produktets bæredygtige produktion eller materialer. På den måde har de synligt fået en af deres vigtigste værdier ud på hjemmesiden, så det er synligt for kunderne.

Derudover har Ege Carpets implementeret et recolorering og viasualiseringstool, der gør det nemt for deres målgruppe at ændre farver på produkterne og se dem i virkelighedsligende 3D rum. Systemet er lavet i et tredjeparts program, som via nogle API løsninger som nemt og smertefrit integrerer med Dynamicwebløsningen, så kunden ikke ville opleve at arbejde i forskellige systemer.

Resultater


På blot fire måneder har den nye website givet meget flotte resultater.

Deres website er det mest leadgenererende værktøj. På blot tre måneder har de genereret 1600 relevante leads til salgsafdelingen i hele verden. Derudover er deres kundedatabase øget med 6%.

Et af deres vigtigste KPI’er for hjemmesiden var at få så mange fysiske vareprøvebestillinger som overhovedet muligt. På fire måneder er trafikken til vareprøvebestillingssiden øget med 250%.
Ege Carpets
Kunde
Ege Carpets
Lokation
Industrivej Nord 25, 7400 Herning, Danmark
Segment
CMS, PIM, Manufacturing
Website
www.egecarpets.dk/
Partner
Novicell

Lignende cases