Ege

Ege er en af Europas førende virksomheder, når det gælder design, udvikling og produktion af unikke gulvtæpper af høj kvalitet og med maksimalt hensyn til miljøet.

Udfordring

Eges kerneforretning er at sælge tæpper kombineret med rådgivning, design og implementering – og derfor er det ikke muligt at købe tæpperne direkte online. Et af målene med at inddrage de digitale kanaler var derfor at skabe leads, og til dette formål udviklede vi et nyt B2B-website med fokus på at:

• øge trafikken, både brandet/non-brandet
• øge antallet af leads (fx ved bestillinger af vareprøver)
• øge antallet af permissions

Udover at være en løftestang for salg, skulle websitet integreres 100 % med eges backoffice – en teknisk meget kompliceret opgave som Co3 blev ansvarlig for at løse.

Dynamicweb som løsning

Eges nye website er udviklet af Co3 på hjemmesideplatformen Espresso med Dynamicweb som CMS. Løsningen er direkte integreret med eges backoffice/ERP Movex. Kunderne kan nu nemt finde inspiration og søge i det komplette produktkatalog med mere end 10.000 varenumre. Hvert varenummer kan endda eksistere i utallige varianter pga. forskellige tæppeforog bagsider. At vedligeholde og opdatere alle databladene manuelt var tidligere tæt på umuligt for ege – men med den nye løsning kan kunder og samarbejdspartnere hurtigt generere specifikke PDF-datablade med lige præcis de egenskaber, de er på udkig efter.

Integrationen mellem Dynamicweb ecommerce og eges backoffice /ERP Movex, sikrer at alle produktinformationer nu bliver vedligeholdt ét samlet sted, ligesom materialebestillinger er blevet integreret med eges kundecenter.

Løsningen er tilpasset eges forskellige markeder og er versioneret på 5 forskellige sprog – hvilket også gælder for alle produkterne.

Udover det sprogversionerede B2B-website indeholder løsningen en række andre websites til private m.fl. Det hele er håndteret fra samme backend.

Resultater

Portalen indeholder mere end 25.000 dynamiske produktdatablade og kunderne kan nu bestille vareprøver blandt 10.000 varenumre – alt sammen i én og samme løsning.

Konkret vækst i forhold til de strategiske KPI’er:
• Brandet trafik er steget med 35 %
• Non-brandet trafik er steget med 3 %
• Antallet af leads er steget med 28 %
• Den nye websiteløsning har givet væsentlige ressourcemæssige besparelser
• Det forventes at tilbagebetalingstiden på investeringen er ganske kort
• Til de kørende sælgere har vi udviklet en app, som de bruger som digitalt katalog
• Løsningen har reduceret arbejdsbyrden markant i det daglige arbejde med produktopdateringerne – det sker automatisk gennem integrationen til ERP Movex
• Sunrise og ege har desuden lagt en omfattende SoMe-strategi, som er med til at understøtte eges profil på tværs af markeder
• Strategi og design er udarbejdet af Sunrise
Jan Magdal Poulsen, Marketing & Brand Manager at Ege
"Our new digital solution was launched in 2015 and is entirely based on our new marketing strategy combined with our clear communicative goals. The design is rooted in a measureable digital strategy and a complicated technical backend with integration to our back office system. Thousands of product numbers are now dynamically combined in numerous variants. The first numbers are showing a massive growth according to all our key performance indicators, incl. traffic and conversion."
- Jan Magdal Poulsen, Marketing & Brand Manager at Ege
Ege
Kunde
Ege
Lokation
Denmark
Segment
B2C, B2B, Marketing, Manufacturing
Website
www.egecarpets.com/ege
Partner
Co3 A/S

Lignende cases