Dermalogica

Færch Hudpleje & Kliniksupport Ltd er den danske forhandler af hudplejeprodukterne Dermalogica og Clean Start, samt make-up serien fra Jane Iredale.

Udfordring

Kunderne fandt det svært, at finde og købe produkterne, eftersom produkterne udelukkende blev solgt af professionelle hudplejeklinikker i Danmark. Af den årsag var produkterne ikke særligt tilgængelig for målgruppen, og mange kunder købte i stedet produkterne fra udenlandske webshops. Udfordringen var at gøre produkterne mere tilgængelige på det danske marked, men uden at blive opfattet som en konkurrent til de professionelle hudplejeklinikker, og samtidigt være i stand til at håndtere den kontinuerlige vækst og flere tilkommende individuelle brand webshops.

Dynamicweb som løsning

En central del af løsningen har været, at styrke samspillet mellem Færch og hudplejeklinikkerne. Så når de besøgende på de enkelte klinikkers websites henvises til Dermalogica webshoppen, så får klinikkerne salgsprovision. Det er gjort muligt fordi Dynamicweb integrerer med Dynamics NAV, og er i stand til at registrere hvilke websites kunderne er sendt fra. Færch varetager hele ordreprocessen og klinikkerne får deres provision, hvilket må siges at være en attraktiv løsning for klinikkerne.

Løsningen tilbyder også produktinformation til kunderne med uddybende info omkring de individuelle produkter i webshoppen. Produkterne er illustreret sammen med et ikon der symboliserer produktinformation. På denne måde kan kunderne benytte søgekriterier der afspejler deres individuelle behov ift. hudtype m.m.

Indtil nu indeholder løsningen tre B2C webshops til mærkerne Dermalogica, Clean Start og Jane Iredale, samt en B2B portal kaldet Kosmetolognet, hvor klinikker kan bestille produkter.

Resultater

For Færch har løsningen genereret tydelige resultater. Løsningen skaber et positivt samspil mellem Færch og hudplejeklinikkerne – og det kommer til udtryk i begge parters omsætning. Antallet af besøgende og transaktioner er stødt stigende hver måned, og konverteringsraterne er højere sammenlignet med andre B2C webshops. En anden fordel ved B2B løsningen er, at fejl i forbindelse ordrebehandlinger er minimeret. Det har frigjort tidskrævende ressourcer, som nu i stedet udnyttes langt mere effektivt inden for andre forretningsområder.
Lars Færch, CEO, Færch Hudpleje og Klinik Support A/S
"For os er Dynamicweb den perfekte løsning, fordi den er fleksibel, nem at arbejde med og fordi den har integration til vores ERP-system. Det er relativt let for os at åbne en ny webshop for et af vores brands. Vi klarer selv designet, NORRIQ hjælper med den tekniske tilpasning, og tilbage er der stort set kun at bestille en ekstra Dynamicweb-licens. På den måde kan vi lancere et nyt brand uden at skulle starte forfra hver gang."
- Lars Færch, CEO, Færch Hudpleje og Klinik Support A/S
Dermalogica
Kunde
Dermalogica
Lokation
Danmark
Segment
B2C, B2B, CMS, Retail, Dynamics NAV
Webiste
www.dermalogica.dk
Partner
NORRIQ A/S

Lignende cases