Udfordring
Kunderne fandt det svært, at finde og købe produkterne, da der ikke var gode søge- og filtreringsmuligheder. De havde en gammel webshop, som ikke blev supporteret mere og derfor ikke var tidssvarende.
Færch A/S havde et ønske om, at gøre det lettere for kunden at købe deres produkter - både på webshop og fysisk hos deres lokale hudplejeklinikker.
Mød Mai Herold og Helle Agerbo Larsen, der fortæller om de nye websites:
Mød Mai Herold og Helle Agerbo Larsen, der fortæller om de nye websites:
Dynamicweb som løsning
En central del af løsningen har været, at gøre det lettere for kunderne at finde de produkter, de søger efter. Derfor har Færch A/S valgt en Rapido-løsning med et PIM setup.
En af de største fordele ved deres nye setup er, at det er blevet meget lettere at berige deres produkter med både billeder og tekster. Deres fire webshops ligger som sproglag, hvilket gør det utrolig nemt for dem at berige de produkter, der går på tværs af hjemmesiderne på samme tid. Ydermere kan de nu præsentere kunderne for relaterede varer, hvis en varer er udsolgt eller udgået på hjemmesiden.
Derudover har de skabt et univers, hvor produkter og viden går hånd i hånd, så kunden får en god brugeroplevelse. Færch A/S har desuden skabt en kundeklub, mitdermalogica.dk, hvor det er muligt for kunderne at støtte deres lokale hudplejeklinikker - samtidig med de optjener bonuspoint de kan bruge for at få rabat på deres yndlingsprodukter.
Løsningen tilbyder også produktinformation til kunderne med uddybende info omkring de individuelle produkter i webshoppen. Produkterne er illustreret sammen med billeder, der visuelt giver et godt indtryk hos kunderne. Derudover kan kunden nu søge efter behov, ingredienser, produkter og viden, der afspejler deres individuelle behov i forhold til hudtype m.m.
Løsningen indeholder tre B2C webshops til mærkerne Dermalogica, Jane Iredale og Advanced Nutrition Programme, samt en B2B portal kaldet Kosmetolognet, hvor klinikker kan bestille produkter.
En af de største fordele ved deres nye setup er, at det er blevet meget lettere at berige deres produkter med både billeder og tekster. Deres fire webshops ligger som sproglag, hvilket gør det utrolig nemt for dem at berige de produkter, der går på tværs af hjemmesiderne på samme tid. Ydermere kan de nu præsentere kunderne for relaterede varer, hvis en varer er udsolgt eller udgået på hjemmesiden.
Derudover har de skabt et univers, hvor produkter og viden går hånd i hånd, så kunden får en god brugeroplevelse. Færch A/S har desuden skabt en kundeklub, mitdermalogica.dk, hvor det er muligt for kunderne at støtte deres lokale hudplejeklinikker - samtidig med de optjener bonuspoint de kan bruge for at få rabat på deres yndlingsprodukter.
Løsningen tilbyder også produktinformation til kunderne med uddybende info omkring de individuelle produkter i webshoppen. Produkterne er illustreret sammen med billeder, der visuelt giver et godt indtryk hos kunderne. Derudover kan kunden nu søge efter behov, ingredienser, produkter og viden, der afspejler deres individuelle behov i forhold til hudtype m.m.
Løsningen indeholder tre B2C webshops til mærkerne Dermalogica, Jane Iredale og Advanced Nutrition Programme, samt en B2B portal kaldet Kosmetolognet, hvor klinikker kan bestille produkter.
Resultater
For Færch har løsningen genereret tydelige resultater. Deres søge- og filtreringsmuligheder har gjort det let for kunden, at finde det de søger. Eksempelvis, hvis man i dag søger på "bumser", så kommer der både produkter frem relateret til emnet samt viden om, hvordan man bedst løser sin udfordring. Idet Færch A/S nu kan præsentere relaterede varer for deres kunder, hvis det de søger på er udsolgt eller udgået, er chancen for at de bliver på hjemmesiden og gennemfører et køb, også blevet meget højere.
Derudover har det internt i Færch A/S også gjort en enorm forskel. De har fået frigivet en masse ressourcer, fordi mange af deres førhen manuelle processer er blevet automatiseret. De ressourcer bruger de i stedet på at lave god content til deres kunder.