Danske Advokater

Selvbetjening på kursusbestilling til både B2C og B2B

Udfordring

Danske Advokater udbyder bl.a. kurser til Advokater, Advokat fuldmægtige og administrativt personale. Et meget komplekst og konkurrencepræget marked skabte et øget behov fra brugerne om at kunne opnå den rette indsigt i opnåede kursuslektioner pr bruger foruden at kunne gennemføre en lettere bestilling af rette kurser af høj kvalitet. Derudover var der behov for et øget fokus på at gøre dialogmarkedsføring til en betydelig del af den samlede strategiske kommunikation til markedet.

Danske Advokater ønskede en professionel kursusbestilling, der var dybere integreret med Microsoft Dynamics AX end den nuværende.

Dynamicweb som løsning

Webshoppen skulle basere sig på standardsoftware fra Dynamicweb for at minimere udviklingsomkostningerne men samtidig have gavn af et udbredt system med indbyggede mersalgsmuligheder, statistikker og splittest.

Her er nogle få fakta omkring løsningen:
Filtrering: Filterbaserede løsninger for kurser (’emner’, ’geografi’, ’typer’, ’jobtyper’ og ’dato’) Marketing: E-mail marketing med personaliserede og automatiserede e-mails med segmenteringer på brugerniveau Integration mellem Dynamic AX og Dynamicweb: · Herved undgås manuel håndtering af data og fejlindtastninger
· Brugeren får visning af brugerspecifikke priser, kursuslektioner og kursuspoint
· Vedligeholdelse foregår kun ét sted

Der blev arbejdet intensivt med optimering og performance på løsningen, samt strukturering af visuel information, så det gav et overblik over de muligheder, der var på kursusbestillingen.

Resultater

· Bestillingsflow med log-in (muligt pga. teknologien fra Dynamicweb)
· Med log-in kan der oprettes ny bruger eller man kan blive oplyst om antal opnåede kursuslektioner med visning af sidste 3 års kursuslektioner på den aktuelle bruger
· Systemet gør opmærksom på, hvad der mangler af kursuslektioner for at brugeren kan opretholde sin advokatbestalling
· Stor grad af selvbetjening, så brugeren kan foretage ændringer af egne præferencer og personlige informationer herunder interesseområder mv
· Langt lettere at finde det rigtige kursus, da funktionerne ’emner’, ’geografi’, ’typer’, ’jobtyper’ og ’dato’ fungerer som en digital tragt, så brugeren får præcist det frem på skærmen, der passer til vedkommendes profil og ønsker
· Kursusbestillingen har fået nyt design og er samtidig blevet mere brugervenlig
Danske Advokater
Kunde
Danske Advokater
Lokation
Denmark
Segment
B2C, B2B, Organization, Dynamics AX
Website
www.danskeadvokater.dk/
Partner
Smartpage

Lignende cases