Dansk Ride Forbund

Dansk Ride Forbund er en moderne og professionel fritids- og idrætsorganisation i særklasse. De udfordrer og udvikler årtusinders traditioner og færdigheder i samspillet mellem hest og menneske.

Udfordring

Dansk Ride Forbund ønskede at skabe et solidt fundament for at skabe en optimeret, stabil, hurtig og fremtidssikker løsning til gavn for ridesporten. Da DRF Go! skulle udvikles, var der et centralt fokus på brugervenlighed, derfor blev der lavet en behovsanalyse og interaktive wireframes, hvorefter et repræsentativt brugerpanel udførte opgaver. Løsningen omfatter bl.a.: Stævnekalender, Stævnetilmelding, fremsøgning af hest og rytter, min profil og CLUB Go! fordelsklub.

Dynamicweb som løsning

DRF Go! er udviklet på Dynamicweb All-in-One Business Platform, hvor email marketing funktionerne er en central del af kommunikationen i CLUB Go! til medlemmerne. Løsningen er tæt integreret til Dynamics AX, og de store datamængder er indekseret vha. Lucene, der giver mulighed for hurtig filtrering og søgning i blandt andet stævner og resultater. For at imødekomme brugernes behov og øge brugeroplevelsen på tværs af forskellige platforme, desktop og mobile enheder er DRF Go! opbygget i responsive design.

Resultater

Resultaterne taler for sig selv – DRF Go! Har omsat for intet mindre end 31 mio. kr. det første år, og det samlede antal transaktioner har allerede rundet 60.000. Nu kan DRF Go! også bryste sig af at være på niveau med de bedste, når det gælder hastighed. Gennemsnitsresponstid for at vise en side før leverandørskiftet på hosting i marts var 3,37 sek. Efter serverskiftet er responstiden på DRF Go! helt nede på 0,42 sek. Det er en forbedring på næsten 700%.

Indenfor det første år har DRF Go! oplevet en mærkbar stigning i kundetilfredsheden, og en gennemsnitlig stigning på 27,5% for antallet af transaktioner.
Dansk Ride Forbund
Kunde
Dansk Ride Forbund
Lokation
Danmark
Segment
B2C, Organization, Dynamics AX
Website
go.rideforbund.dk/forside.aspx
Partner
Smartpage

Lignende cases