Danish Agro

Koncernen Danish Agro beskæftiger mere end 4.500 medarbejdere, og består af 80 agroindustrielle selskaber fra ind- og udland, som bl.a. beskæftiger sig med handel af afgrøder, foder, gødning og såsæd.

Udfordring

Danish Agro kom til Novicell med et behov for en ny, fælles platform, som favnede alle selskaber i koncernen og tydeliggjorde sammenhængen imellem dem. Samtidig var der et ønske om at få en løsning, som kunne byde ind med mere end blot content management, men også e-commerce, online marketing og sprogversionering.

Dynamicweb som løsning

Løsningen for Danish Agro er lavet på en All-In-One Business Enterprise Platform, som bruges til løsningens tre dele:

1) Koncernens website, som bruges på 15 forskellige sprog af datterselskaber over hele verden. Siden har 29 redaktører fra forskellige lande, som blandt andet selv kan oprette formularer. De enkelte sites er i udgangspunktet ens, men tager alligevel højde for de enkelte selskabers individuelle behov: Der er lavet brugerspecifikke prislister, medarbejdere importeres dagligt fra LandIT, og råvarepriser hentes fra Danish Agros portal.

2) danishagroshoppen.dk, som er en B2C-shop. Shoppen er integreret op mod NAV med Dynamicwebs Integration Framework (live).

3) hattingagro.dk, som er en B2B-shop. Shoppen udgør en central del i koncernens planer for ordre-flow i fremtiden og er integreret op mod AX. I 2016 kobles der en Perfion PIM på.

På alle tre sites benyttes i vid udstrækning items.

Resultater

Dynamicweb var den oplagte løsning til opgaven for Danish Agro. Skalerbarheden og fleksibiliteten med mulighed for at tilkoble ekstra moduler som shop-løsning og e-mail marketing passede perfekt til opgaven. E-mail marketing anvendes til udsendelse af nyhedsbreve samt til statistik ifm. disse.

Samtidig er Dynamicweb brugt til at bygge de 15 sproglag i systemet, så løsningen kan benyttes internationalt af koncernens mange udenlandske selskaber. Hvis der kommer nye datterselskaber til i fremtiden, kan disse desuden nemt inkluderes i virksomhedens web-setup. Da alle websites ligger i den samme løsning, kan vi centralt hjælpe datterselskaberne i deres arbejde og dele billeder og dokumenter på tværs af koncernen. Endelig benyttes Dynamicweb til en intern online manual til de 29 redaktører.

Resultater for danishagro.dk
- Trafikken steget med 19%

Resultater for danishagroshoppen.dk
- Organiske søgninger steget med 307% grundet bedre optimerede sites
- Sessioner steget med 285%
- Transaktioner steget med 208%
- Omsætning steget med 52%

Resultater for hattingagro.dk
- Konverteringsrate steget med 62%
- Trafikken steget med 13%
Lise Vølund, Marketingchef, Danish Agro
"Vi valgte Dynamicweb, fordi det kan det hele. I stedet for at gå til ét system, når der sendes nyhedsbrev ud og et andet, når der arbejdes med SEO, har vi brug for et centralstyret system, der kan løse alle vores behov for at udvikle og optimere vores digitale tilstedeværelse."
- Lise Vølund, Marketingchef, Danish Agro
Danish Agro
Kunde
Danish Agro
Lokation
Danmark
Segment
B2C, B2B, CMS, Distribution, Dynamics NAV
Website
www.danishagro.com
Partner
Novicell

Lignende cases