COBOD

Extranet, eCcommerce og PIM integreret med Business Central

Udfordring

COBOD så et behov for at implementere et extranet, både til forhandlerne og til deres kunder, som for alle parter kunne lette samarbejdet, træning, uddannelse, og vidensdeling mellem kunder, samt sikre effektiv kommunikation med COBOD. Med andre ord én platform, som skulle øge kundetilfredshed og effektivitet. Med udgangspunkt i det blev COBOD Connect dannet.

Et væsentligt kriterie til platformen var, at den skulle være intuitiv at anvende, og at hver bruger skulle have adgang til en afgrænset del af løsningen, som den specifikke bruger skulle arbejde med. Hermed mindskes risikoen for fejl. Samtidig skulle det være lettere for den enkelte bruger hurtigt og effektivt at kunne publicere indhold til COBOD Connect.

COBOD ønskede samtidig at etablere meget effektive processer omkring oprettelse, berigelse og vedligeholdelse af produkter. Derfor var DynamicWeb et oplagt valg for COBOD, da DynamicWebs platform indeholder CMS, webshop, integrationsframework, marketingværktøjer og PIM i én samlet løsning.

Med DynamicWeb PIM skal COBOD aldrig arbejde i deres eCommerce, fordi alt i webshoppen er automatiseret via PIM og integreret med Microsoft Business Central.

Dynamicweb som løsning

COBODS nye løsning indeholder både DynamicWeb CMS, marketing, eCommerce og PIM. Med et solidt integrationsværktøj til Business Central har COBOD også fået integreret præcis det data behov, der understøtter COBODs forretning, således at alt data er samlet i DynamicWeb PIM. Produkterne bliver yderligere beriget i PIM med billeder, tekster og specifikationer.

Fra Business Central til PIM kommer også data, der muliggør kundespecifikke visninger af produkter, så kunder der logger ind, kun kan bestille produkter og reservedele, der passer til den/de maskiner, de tidligere har købt. Dermed mindskes for fejlbestillinger fra kundernes side. Derudover er også skelnet mellem ‘kunder’ og ‘forhandlere’, og de to grupper kan se forskellige relevante elementer på COBOD Connect.

På COBOD Connect er etableret et forum, hvor kunderne kan gå i dialog med hinanden, få inspiration og stille spørgsmål til 3D printerne, som igen beriger COBODs FAQ. Både andre kunder og COBODs egne eksperter har mulighed for at svare. I forummet kan kunderne også oprette ‘Feature request’ og meget mere.

Resultater

I samarbejde med Flex Media, fik COBOD skabt COBOD Connect med alt det, en COBOD-kunde og en forhandler har behov for i forbindelse med deres samarbejde med COBOD, hvilket også blev sikret ved, at inddrage COBODs kunder i sidste del af udviklingsfasen.

Der var også en række tekniske krav til løsningen, blandt andet om et åbent API framework forberedt til integration med Microsoft Business Central, og gode muligheder for at specialtilpasse løsningen specifikt til COBODs krav.
"Vores kunder har modtaget deres platform ultrapositivt. Der vil fortsat være forbedringer og den store opgave ligger nu i at aktivere kunderne, så de vænner sig til at bruge platformen frem for at sende en mail eller bare ringe til en tekniker. "
- Philip Knudsen, CMO, COBOD International
COBOD
Kunde
COBOD
Lokation
Danmark
Segment
B2C, B2B, CMS, Marketing, PIM, Wholesale, Business Central
Website
www.cobod.com
Partner
Flex Media

Lignende cases