Clemco

Clemco er en grossist- og projektvirksomhed indenfor overfladebehandling af stål og bygninger.

Udfordring

Clemco ønskede at gå fra et klassisk 1. generations website til fuld digitaliseret B2B shop. Den primære udfordring bestod således i at udarbejde en brugervenlig og overskuelig B2B shopløsning til de flere tusinde produkter og flere end 10.000 varenumre i produktkataloget.

Derudover skulle målsætningen med det nye website være, at generere kundeloyalitet ved først og fremmest at få oprettet 40% af de eksisterende kunder som tilmeldte brugere på det nye website. Dernæst skulle kunderne præsenteres for personaliseret og målrettet indhold, som skulle gøre det mere aktuelt og appellerende, at afgive ordrer online. Målsætningen var at 40% af fremover skulle komme fra websitet.

Dynamicweb som løsning

I udvikling af den nye løsning har Clemco og Dynamicweb partner, No Zebra, kun benyttet standard Dynamicweb funktionalitet med fokus på kundens unikke behov og kompetencer. Det således lykkedes, ikke blot at skabe et site der fungerer og performer særdeles godt, men også en løsning som er brugervenlig og nem at håndtere.

Online marketing er desuden et vigtigt element i virksomhedens nye digitale strategi, og derfor er der påbegyndt en SEO indsats med høje forventninger til online synlighed. Udgangspunktet er den nye digitale løsning, som performer godt og kan sikre en høj indeksering i Google. Målet er at sikre websitet en kontinuerlig placering i Googles top 10, ved at identificere og analysere relevante søgetermer.

Resultater

Det nye website findes allerede i flere top 5-placeringer på flere produkter/produktkategorier, så indsatsen har pt banet vej for større synlighed, nye besøgende og nye kunder. Forventningen er at websitet fortsætter den positive udvikling og at endnu flere produkter og kategorier vil blive tilføjet indenfor den nærmeste fremtid.

På den måde er intentionen at websitet vil genere flere besøgende, der kan se frem til en bedre brugeroplevelse end tidligere. Det nye website er responsivt og med en informationsarkitektur der gør det store varesortiment overskueligt og let tilgængeligt.

Der er således store forventninger til at websitet generere flere sessioner og en længere sessionstid. Dette skal skabe grundlag for at imødekomme de opsatte mål i form af flere online ordre, og gerne en øget loyalitet i forhold til antal tilmeldte brugere i systemet.
Clemco
Kunde
Clemco
Lokation
Danmark
Segment
B2B, Marketing, Distribution
Website
www.clemcodenmark.com/
Partner
No Zebra ApS

Lignende cases