Cinas

3 webshops med én samlet ERP integration, PIM og data warehouse

3 B2B-virksomheder, forskellige webshops og kundeportaler, PIM og data warehouse, med integrationer til et enkelt ERP - Microsoft NAV.

Cinas blev grundlagt i 1903 under navnet Carl J. Nielsen. Siden 1980'erne har virksomheden udviklet sig til den design-, import- og distributionsvirksomhed, den er i dag.

The challenge

eCommerce i én løsning til at håndtere 3 B2B-webshops

Tre virksomheder, der alle er en del af samme koncern, var på udkig efter en løsning, der kunne integrere deres hjemmesider, webshops og Dynamics NAV. Koncernen består af tre B2B virksomheder, der deler ejerskab og ressourcer:

  • Cinas designer og importerer indendørs og udendørs møbler.
  • Holse & Wibroe leverer bambusgulve og -brædder.
  • Andemors Verden er et brandhouse på B2B-markedet for alt, hvad børn kan lege og hygge sig med. 

Manuelle processer har domineret forretningsprocesserne, hvor ordrer kom ind via telefonopkald og e-mail-ordrer på mange forskellige produkter, hvor lagerniveauer og priser skulle kontrolleres, før der kunne foretages en bekræftelse. Derfor var integrationen til ERP og kundeportalen et krav til den nye eCommerce løsning. 

Som en ekstra service ønskede gruppen også at tilbyde deres kunder adgang til et kundecenter, hvor de kunne få et overblik over deres køb. Derudover ønskede de også at opdatere det visuelle udseende af deres hjemmesider og skabe gode og lettilgængelige webshops, der ville gøre det lettere for kunderne at ændre deres ordrer fra telefon og e-mail til onlineordrer.

The solution

B2B kundeportal sikrer tidsbesparelse og højere kundetilfredshed

DynamicWebs CMS giver et integreret værktøj, der spænder fra kundens kontakt med hjemmesiden til ERP-systemet i baggrunden. Ved at integrere de tre virksomheders webshop i en Dynamics NAV kan medarbejderne nu få adgang til produkter og tilføje rettelser ét sted. Samtidig behandles ordrer automatisk, fordi kunden nu lægger varer i indkøbskurven og afgiver ordren. Det har strømlinet Andemors Verdens ordrebehandling betydeligt. Der sker ingen fejl, og telefon- og e-mailordrer behandles ikke i samme omfang som tidligere. I stedet bestiller kunden på hjemmesiden, og ordren behandles automatisk i systemet. 

Hjemmesiderne har nu forhandlersektioner med brugerlogins. Det giver mulighed for prissegmentering baseret på individuelle kundeaftaler. Det betyder færre fejl i ordrepriserne og mindre manuel registrering og indtastning. 

Cinas og Holse & Wibroe deler personaleressourcer og har de samme medarbejdere til at behandle både webshops og produktinformation. En kombineret løsning er derfor utroligt tidsbesparende, da medarbejderne har adgang til de to andre hjemmesider. 

Samtidig er Cinas, Holte & Wibroe og Andemors Verden tre forskellige virksomheder, som har brug for tre separate konti, men de bruger stadig det samme ERP-system. Holse & Wibroe har indtil videre oprettet svenske og norske sprogversioner af webshoppen, som nemt kan vedligeholdes centralt.

Ejerne har ro i sindet, fordi de er sikker på, at DynamicWeb løsning forholder sig til GDPR-forordningen. Den giver hjemmesideejerne mulighed for at indsamle samtykker fra de besøgende til brug i e-mail marketing og forhandlerportalerne. 

The result

Reducering af risikoen for fejl med automatiserede bestillingsprocesser

Ordrebehandlingen er nu automatiseret direkte i systemet, hvilket betyder, at medarbejderne ikke længere er bundet til e-mails og telefonopkald for at håndtere ordrer. Systemet opdateres automatisk, så snart kunderne placerer deres ordrer online, hvilket ikke kun har frigjort medarbejderressourcer, men også reduceret risikoen for fejl betydeligt. 

Segment

B2B, CMS, Marketing, eCommerce, Wholesale, NAV

Location

Danmark

Website

Partner

Flex Media

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing