Udfordring
Blå Kors havde et website, som brugerne havde svært ved at navigere rundt i. Kommunikationen på websitet pegede i forskellige retninger og levede ikke op til Blå Kors nye kommunikationsstrategi, hvor de bl.a. ønskede et øget fokus på online donation og rekruttering af frivillige. Derudover oplevede Blå Kors en øget trafik til det eksisterende website fra mobile enheder, hvorfor der var behov for en løsning, der ville fungere på alle enheder.
Dynamicweb som løsning
Blå Kors valgte at bygge deres ny webløsning i Dynamicweb. En af fordelene er, at websitet er født mobilvenligt og automatisk tilpasser sig skærmstørrelsen på pc, tablet og mobil. Samtidig er det nye website udviklet, så det understøtter kommunikationsmålene og med en skarpere opdeling af målgrupper og behov, som gør det nemmere at navigere for brugerne. En anden stor fordel ved løsningen er, at den er udviklet som en master-skabelon, som Blå Kors kan bruge fremadrettet, når de skal etablere selvstændige websites til deres mange væresteder samt bo- og behandlingssteder.
Resultater
Blå Kors har haft stor effekt af det nye website, som lever op til kommunikationsmålene. Organisationen har bl.a. opnået at rekruttere flere frivillige via det nye website og har fået flere online donationer end tidligere. Samtidigt er det blevet nemmere og hurtigere at lancere nye relaterede websites i Blå Kors regi med den nye løsning.

"Vi er meget glade for, at det er lykkedes at indfri vores forretningsmål med det nye website"
- Per Breindahl, Kommunikationschef