Arkil

Arkil er en af Danmarks største entreprenørvirksomhed med godt 1800 ansatte og en omsætning på cirka 3,3 milliarder i Danmark og udlandet.

Udfordring

En klar udfordring for Arkil har været at fortælle og visualisere en vidtfavnende kompetencepalet, der henvender sig til et bredt publikum. Samtidig har Arkil oplevet en øget trafik på det eksisterende website fra mobile enheder og smartphones, der har gjort det nødvendigt at søsætte en løsning, der kan understøtte de mobile brugere.

Informationsstilen bar præg af et højt fagligt niveau med ingeniøragtigt sprog og tilgang, som langt henad vejen var internt rettet. Desuden viste tal i Google Analytics, at de mest besøgte sider på det eksisterende site var ’kontakt’ og ’jobmuligheder’, hvilket også blev afspejlet i de ressourcer, som Arkils administrative medarbejdere skulle bruge på henvendelserne og på at dirigere henvendelserne videre til den rette kontaktperson hos virksomheden. Derfor skulle et nyt corporate website gå væk fra en tung informationsstruktur, pligtinformation og teksttungt indhold til at fokusere på et mere serviceminded og oplevelsesbetonet brandingsite.

Som led i udviklingen af et nyt website var der stor fokus på at skabe en mere kommerciel løsning – med andre ord skulle Arkils online tilstedeværelse give brugerne en bedre oplevelse med og forståelse af Arkils virke.

Dynamicweb som løsning

Arkils nye løsning er bygget på en Dynamicweb All-in-One Professionel licens. Det nye website iscenesætter de respektive forretningsområder og de services og produkter, som Arkil tilbyder sine interessenter.

Websitet profilerer Arkil som et one-stop-servicekoncept og imødekommer de mange besøg fra mobile enheder, idet sitet naturligvis er bygget responsive. Endvidere er de store billeder og visuelle flader med til at give profilen et pompøst og markant udtryk, som giver websitet et internationalt snit og sætter en ny standard i ellers relativt konservativ branche.

Sitet er desuden – med udgangspunkt i en søgeordsanalyse – optimeret i forhold til både SEO og Google PageSpeed.

Resultater

Løsningen er medvirkende til at styrke Arkils brandidentitet og markedsposition, og den har samtidig medvirket til at administrationsbyrden for Arkils kundeservice er reduceret.

Udviklingen af et dialogskabende website fordrer nem og hurtig kontakt for besøgende og dermed større sandsynlighed for konvertere besøgende til salg. Det nye website har fokus på brugeroplevelsen – på tværs af alle platforme. Med andre ord er sitet inspirerende og konverterende ved at prioritere usability og user experience.
Gitte Holm, Direktionsassistent, Arkil A/S
"Vi betragter det nye website som et vigtigt medie i det kontinuerlige brandingarbejde, som overordnet set skal medvirke til at positionere Arkil, som en ambitiøs og progressiv virksomhed. Fokus er på at skabe en webplatform, der dels kommunikativt, visuelt og teknisk løfter Arkil til nye højder."
- Gitte Holm, Direktionsassistent, Arkil A/S
Arkil
Kunde
Arkil
Lokation
Denmark
Segment
CMS, Marketing, Organization
Website
www.arkil.dk/
Partner
Gotcha

Lignende cases