Apollo Vredenstein

Apollo Vredestein brandet er over 100 år gammelt og har opnået førsteklasses status i bilindustrien. Produkter omfatter bildæk, dæk til brug i landbrug og industri samt cykeldæk. Virksomheden har sit hovedkontor i Enschede, Holland, hvorfra de designer, producerer og sælger kvalitetsdæk under brandnavnet Apollo Vredestein via et omfattende netværk af kontorer i Europa og Nordamerika.

Udfordring

Apollo Vredestein havde tidligere et ERP-baseret bestillingssystem, men ønskede at implementere en international ecommerce platform, som ville gøre det muligt, at brande virksomheden digitalt, samt at gøre det nemmere for deres internationale forhandlernetværk med effektive selvbetjeningsværktøjer. Løsningen skulle blandt andet gøre det muligt, at bestille og genbestille varer, håndtere betalinger, levering, moms og skatter.

Foruden den internationale ecommerce løsning havde Apollo Vredestein en række konkrete mål, som de forventede at kunne indfri med den nye platform: En markant stigning i online salg, en mere effektiv og brugerorienteret løsning, et B2B selvbetjeningsmodul og adgang til data og statistikker på online aktiviteter og kundeinteraktioner.

Dynamicweb som løsning

Sammen med Dynamicweb partner, Innovadis, valgte Apollo Vredestein Dynamicweb All-in-One platformen som fundament for den nye løsning, eftersom den var i stand til at leve op til alle de digitale løsningskrav og forventninger.

Den nye ecommerce portal gør det nemmere for forhandlerne at afgive og følge ordrer, at tilgå købshistorik og produktinformationer og at anmode om tilbud (quotes) på unikke ordrer. Derudover indeholder den nye løsning en ny søgefunktion, som gør det nemmere for forhandlere at søge på produktkode eller navn, samt at anvende udvidede produktsøgefiltre.

Resultater

Den nye internationale B2B ecommerce forhandlerportal har indfriet alle prædefinerede målsætninger. Forhandlerne kan tilgå løsningen fra alle digitale enheder og vælge blandt 15 forskellige sprog, hvilket gør det muligt, at håndtere hele ordreprocessen ligegyldigt hvor forhandleren befinder sig.

Integrationen med AS/400, SAP ERP og PIM systemet betyder, at hele platformen og købsprocessen er automatiseret. Så når der afgives en ordre udfører systemet automatisk en real-time beregning af kundespecifikke priser, personlige rabatter og mængderabatter. Når beregningen er gennemført bliver den videresendt til backoffice systemet for videre behandling.

Sammenlagt genererer det store manuelle tids- og ressourcemæssig besparelser, både internt i virksomheden, som slipper for at skulle supportere købsprocessen, men også eksternt blandt forhandlerne, som bruger mindre tid på at finde produkter, finde priser og afgive ordrer. Den tid der spares, bruger Apollo Vredestein i stedet på at genere ekstra mersalg og opsalg.

Apollo Vredestein
Kunde
Apollo Vredestein
Lokation
Holland
Segment
B2B, PIM, Distribution, SAP
Website
b2b.apollovredestein.com/
Partner
Innovadis B.V.

Lignende cases