Udfordring
Foruden den internationale ecommerce løsning havde Apollo Vredestein en række konkrete mål, som de forventede at kunne indfri med den nye platform: En markant stigning i online salg, en mere effektiv og brugerorienteret løsning, et B2B selvbetjeningsmodul og adgang til data og statistikker på online aktiviteter og kundeinteraktioner.
Dynamicweb som løsning
Den nye ecommerce portal gør det nemmere for forhandlerne at afgive og følge ordrer, at tilgå købshistorik og produktinformationer og at anmode om tilbud (quotes) på unikke ordrer. Derudover indeholder den nye løsning en ny søgefunktion, som gør det nemmere for forhandlere at søge på produktkode eller navn, samt at anvende udvidede produktsøgefiltre.
Resultater
Den nye internationale B2B ecommerce forhandlerportal har indfriet alle prædefinerede målsætninger. Forhandlerne kan tilgå løsningen fra alle digitale enheder og vælge blandt 15 forskellige sprog, hvilket gør det muligt, at håndtere hele ordreprocessen ligegyldigt hvor forhandleren befinder sig.
Integrationen med AS/400, SAP ERP og PIM systemet betyder, at hele platformen og købsprocessen er automatiseret. Så når der afgives en ordre udfører systemet automatisk en real-time beregning af kundespecifikke priser, personlige rabatter og mængderabatter. Når beregningen er gennemført bliver den videresendt til backoffice systemet for videre behandling.
Sammenlagt genererer det store manuelle tids- og ressourcemæssig besparelser, både internt i virksomheden, som slipper for at skulle supportere købsprocessen, men også eksternt blandt forhandlerne, som bruger mindre tid på at finde produkter, finde priser og afgive ordrer. Den tid der spares, bruger Apollo Vredestein i stedet på at genere ekstra mersalg og opsalg.