Adax

ADAX er en af Danmarks førende mærkevare producenter indenfor tasker til kvinder og mænd. Virksomheden beskæftiger godt 100 ansatte i produktion, salg og levering af ADAX produkter, som føres i mere end 500 butikker over hele Europa.

Udfordring

ADAXs udfordringer var en stigende konkurrence i markedet, og at de ikke selv var repræsenteret med hele deres sortiment på nettet. ADAX har et godt forhandler netværk, som man ikke ønskede at presse, og de havde brug for at finde en løsning på, hvordan man kunne etablere sig med e‐handel, uden at skabe en intern forhandler konflikt, men samtidig øge salget og indtjeningen.

Dynamicweb som løsning

E-handelsbureauet Wølund & Wraae har udviklet, implementeret og designet en ny B2C strategi og B2C webshop for ADAX. Løsningen er en inspirerende købsoplevelse og brandunivers på fundamentet af en Dynamicweb Ecommerce løsning med automatisering af arbejdsprocesser i en Microsoft Dynamics C5 integration og bagvedliggende ERP. E-handelsbureauet Wølund & Wraae har yderligere hjulpet ADAX med udviklingen af en helt ny B2C strategi, som skulle understøtte salget hos alle ADAXs forhandlere.

Resultater

ADAXs nye Dynamicweb løsning har resulteret i 53 % stigning i den gennemsnitlige ordrestørrelse, større fastholdelse og mere gensalg. Endvidere, er der gennem automatisering gjort besparelser på de manuelle arbejdsprocesser. Dernæst har processen haft en rigtig god overgang til en online B2C strategi, som har skabt et online show room for de mere end 500 forhandlere.
Adax
Kunde
Adax
Lokation
Denmark
Segment
B2C, Marketing, Manufacturing, C5
Website
shop.adax.dk/
Partner
E-Handelsbureauet Wølund & Wraae

Lignende cases