ActionSportGames

ActionSportGames producerer og distribuerer softguns til sports og hobbybrug. Her er tale om replika af ægte våben. Produkterne sælges i hele verden blandt forhandlere, butikker og distributører.

Udfordring

Med en ordrestrøm på +30% af den samlede ordremængde via ActionSportGames’s B2B webshop, havde ASG et ønske om ny responsiv webplatform, som kunne hæve ordrestrømmen online og give kunderne en bedre digital oplevelse i mødet med ActionSportGames.

Målet var klart: større brugervenlig, større ordrer/flere ordrelinier, mere automatisering og flere ordre via web.

Dynamicweb som løsning

Løsningen gør det langt mere inspirerende og tillokkende for kunderne at benytte ASG’s webplatform. Ved at blande funktionalitet som gør besøget hurtigt med brugervenlige værktøjer, er samarbejdet med kunder og forhandleren gevaldigt optimeret. Jo nemmere og smidigt det er at handle med ASG, jo mere agilt bliver samarbejdet mellem kunder, forhandler og ASG. Med en smart ”copy/paste” funktion i portalen kan forhandleren fra et Excel ark kopiere varenummer, antal og kommentar ind i et felt, hvorefter varerne automatisk lægges i indkøbskurven.

Såfremt forhandleren kender varenumre udenad, kan der med fordel bruges enten quickbestil fra menuen eller hurtigindtastningsfunktionen under ”copy/paste” funktionen.

Med en dyb integration til rekommenderings-systemet Raptor, håndterer ActionSportGames ikke relaterede varer selv. Dette styrer Rapor systemet fuldautomatisk via intelligente algoritmer som lytter på både den generelle adfærd og den individuelles præferencer. Ud fra disse parametre præsenteres brugeren for inspirerende relaterede varer på ”min side”, i kurven og på forsiden.

Resultater

ActionSportGames har fået en meget driftsstabil og lynhurtig løsning, som løbende udvides med ny funktionalitet og UX optimeringer. Med 1st Webs Tapas løsning var det muligt for ActionSportGames at benytte stærk optimeret kode, men stadig sætte sit helt eget præg på løsningen. Med SOLR søgemotor leveres der lynhurtige og relevante søgeresultater.

Effekten afspejles direkte på bundlinien!
"For ASG var det vigtigt at en kommende partner, kunne sætte sig ind i og forstå vores forretnings-/ERP logik og gnidningsfrit integrere det på en ny løsning. Det formåede 1stWeb til fulde. Derudover havde vi et ønske om mere købmandsskab på vores website/shop. 1stWeb kom med deres bud herpå og med den betragtelige stigning ASG efterfølgende har oplevet, blev også dette punkt, fuldt ud indfriet."
- Michael Rosquist, ActionSportGames
ActionSportGames
Kunde
ActionSportGames
Lokation
Danmark
Segment
B2C, Marketing, Manufacturing, Dynamics NAV
Website
www.actionsportgames.com
Partner
1st Web ApS

Lignende cases