Udfordring
Abena har arbejdet med Dynamicweb igennem en længere periode og har i høj grad været selvhjulpet i den 4 mand store marketingafdeling. Ambitionerne på online-området har været støt voksende hvilket har affødt lancering af over 30 individuelle websites. I foråret 2015 vokser ambitionerne yderligere. Konkret står man over for en fordobling af de nuværende aktiviteter. Man indser at hvis det ikke skal medføre en fordobling af marketingafdelingen så skal der ske noget nyt - man er nød til at arbejde smartere.
Dynamicweb som løsning
Abena går på jagt efter en ny Dynamicweb orienteret produktionsmodel og finder i den forbindelse frem til Co3 løsningen Espresso. Løsningen gør Abena i stand til, nemt og enkelt, at oprette adskillige websites baseret på én enkelt master. Det betyder, at eksisterende design og indhold kan genbruges i flere forskellige sammenhænge, og at marketingafdelingen kan eliminere mange af de traditionelle og manuelle arbejdsprocesser. Derudover får Abena stillet Espresso værktøjskassen til rådighed, som er et effektivt og brugervenligt supplement til Dynamicweb platformen.
Resultater
Med den nye løsning af Abena opnået en ”second to none” løsning, som gør det muligt, at effektivisere driften og ikke mindst ekspansionen af den nuværende digitale løsning. Helt konkret forventer Abena at kunne fordoble deres online-aktiviteter inden med +50 nye sites, men stadig inden for rammerne af den nuværende marketingafdeling – og med et minimum af ekstern assistance.